معاون نگهداری فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد، از جمع‌آوری برگ‌های پاییزی از آغاز فصل خزان در سطح شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید جلالی معاون نگهداری فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و ریزش برگ درختان در سطح شهر، نظافت ویژه بوستان‌ها و فضا‌های سبز و جمع آوری برگ‌های پاییزی در دستور کار پیمانکاران و نیرو‌های سازمان قرار گرفت.

او با بیان اینکه سالانه بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ تن برگ پاییزی در بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهرکرد جمع آوری می‌شود، افزود: تاکنون حدود ۱۳۰ تن انواع برگ درختان خزان زده پاییزی از سطح بوستان‌های شهر جمع آوری شده است.


بیشتر بخوانید


جلالی ادامه داد: بیشترین میزان جمع آوری مربوط به ناحیه ۱ و ۳ بود.

او گفت: برگ‌های جمع آوری شده سطح شهر به نهالستان سازمان منتقل شده و پس از انجام فرآیند‌های تخصصی، تبدیل به خاک برگ می‌شوند که کود آلی مناسبی برای تغذیه پوشش گیاهی موجود در فضای سبز شهرکرد است.

جلالی تاکید کرد: عدم جمع آوری به موقع برگ درختان می‌تواند موجب برهم زدن نظافت شهر، آتش سوزی درختان و همچنین در مواقع بارندگی گرفتگی جداول و کانال‌ها و در نتیجه آبگرفتگی معابر شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: فضای سبز ، برگ پاییزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار