سخنگوی کرملین تأکید کرد سیاست تحریم که اتحادیه اروپا علیه روسیه در پیش گرفته غیر قانونی است و مسکو به آن پاسخ می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تأکید کرد سیاست تحریم که اتحادیه اروپا در پیش گرفته، غیر قانونی است و روسیه به اتخاذ تدابیری برای پاسخ به این تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

پسکوف در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی تعامل روسیه با سخنان مقامات اتحادیه اروپا و اینکه آیا احتمال لغو تحریم‌ها وجود دارد، گفت: «این ما نیستیم که ابتدا به ساکن تحریم می‌کنیم و همچنان که می‌دانید مجموعه کاملی از تدابیر برای پاسخ داریم که آن‌ها را اجرا می‌کنیم و تمدید خواهند شد. همچنان معتقدیم این شیوه از نظر قانون بین الملل غیرقانونی است و مهمتر اینکه چنین تحریم‌هایی برای تحریم کنندگان هیچگونه نتیجه‌ای را که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند، محقق نکرده است.»

جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه درباره اعمال دور جدید تحریم‌های اقتصادی احتمالی علیه روسیه با آمریکا و انگلیس گفتگو می‌کنند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به رویترز گفتند که بحث و تبادل نظر‌ها درباره افزایش تدریجی احتمالی هرگونه تحریم، از ممنوعیت احتمالی سفر و مسدود کردن دارایی‌های نخبگان سیاسی قدرتمند روسیه گرفته تا ممنوعیت همه ارتباطات مالی و بانکی با روسیه متمرکز می‌شود.

اوکراین در ماه‌های اخیر بار‌ها روسیه را به استقرار صد‌ها هزار نیروی نظامی در مرز‌های خود متهم کرده است و مدعی است مسکو آماده یک حمله نظامی گسترده به این کشور است. روسیه، اما هر گونه برنامه ریزی برای حمله نظامی به اوکراین را رد کرده و گفته در صورت دخالت نکردن آمریکا و برخی کشور‌های غربی در مسائل منطقه اختلافات با گفتگو و مذاکره قابل حل است.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره خطر وقوع انفجار بر اثر تنش در روابط بین کشورش و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد.

سرگئی ریابکوف بر لزوم اقدام برای جلوگیری از وقوع چنین انفجاری تأکید کرد و گفت: «وضع روابط بین روسیه و ناتو برای همگان غیر قابل قبول است و خطر انفجار را در پی دارد و در قبال آن باید کاری کرد.»

ریابکوف اعلام کرد که روسیه با ارائه ابتکار تضمین‌ها به ناتو و آمریکا پیشنهاد کرد صفحه جدیدی از روابط گشوده شود. کشور‌های عضو ناتو باید گذشته را فراموش کنند و به هرچیزی به شیوه جدیدی نگاه کنند و از آن به عنوان پایه و اساسی برای توافقات متقابل استفاده کنند.

کشور‌های عضو ناتو با حمایت تسلیحاتی و سیاسی از اوکراین خود به دنبال تنش آفرینی در منطقه هستند و ادعای آن‌ها حمایت از کشوری است که هنوز عضو این اتحادیه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار