استاندار هرمزگان از سلب مجوز سه معدن غیرفعال منگنر رودان، آهک عمانی و گچ آفتاب در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،با تصویب اعضای شورای معادن هرمزگان، مجوز سه معدن غیرفعال منگنر رودان، آهک عمانی و گچ آفتاب، سلب صلاحیت شد.

استاندار هرمزگان در هجدهمین نشست شورای معادن استان، علت سلب مجوز این معادن را ایفا نکردن تعهد‌ها و همچنین بی توجهی به اخطار‌ها و مهلت قانونی ارائه شده عنوان کرد.

مهدی دوستی گفت: تفویض اختیار شورای عالی معادن به شورای معادن استان برای اجرای بند ۴ و ۵ ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه به عنوان پیشنهاد شورا مطرح و مقرر شد تصمیم گیری لازم پس از بررسی کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد.

او افزود: در صورت موافقت شورای عالی با این تصمیم، نظارت بر استقرار دفاتر مالی، انجام گردش مالی خرید و فروش معادن، حساب‌های بانکی آن‌ها در داخل استان، اختیار قانونی در زمینه میزان خسارت ناشی از بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها به شورای معادن استان واگذار می‌شود.


استاندار هرمزگان گفت: بر این اساس علاوه بر عوارض آلایندگی، با تصویب شورای معادن استان تا یک‌درصد فروش آن‌ها، پس از واریز به خزانه معین استان نزد خزانه‌داری کل کشور برای جبران این خسارت‌ها و در صورت وارد شدن آسیب‌های عمومی، به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه درگیر اختصاص می‌یابد.

دوستی، پهنه‌های اکتشافی مطالعه شده استان را ۲۹ هزار کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت: پهنه فین –باغات، کوهشاه احمدی، بشاگرد، زون ۱۱ (رودان- میناب)، پهنه طاهروئی و بلوک ۳ پهنه آباده – جازموریان، هفت پهنه اکتشافی هستند که بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از این پهنه ها، محدوده امیدبخش هستند.

دوستی گفت: میزان صدور پروانه بهره برداری معادن به نسبت سال گذشته ۹ درصد، گواهی صادره ۴۰ درصد، تناژ ذخیره ۱۵۲ درصد و میزان استخراج پروانه‌های بهره برداری نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است.

او گفت: اعضای شورای معادن استان با درخواست رفع سلب صلاحیت بهره برداری یک معدن نیز مخالفت کردند و قرار شد این معدن از طریق برگزاری مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.