مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : در بحث تخریب و بازسازی ۱۲.۵ درصد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی هستند که این مهم نیازمند تامین اعتبار در این خصوص است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : با وقوع زلزله کرمانشاه در همان روز‌های اولیه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تهدید زلزله به فرصت و با دستور استاندار محترم، با آسیب دیدن ۷۸ مدرسه با یکصد وپانزده کلاس درس، کار تعمیر و بازسازی این مدارس آغاز و امروز ۳۲۰ مدرسه با هزار و دویست و بیست و دو کلاس درس و با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شده است که همین امر موجب شد که با توجه به میانگین سرانه آموزشی کشور که ۵/۲۱ می‌باشد امروز این سرانه در استان از ۵/۷ متر مربع به ۶/۴ متر مربع رسیده است که موجب افزایش هفت دهم متر مربع سرانه آموزشی استان گردید.

او در بحث خیرین مدرسه ساز استان گفت : این استان از تعداد ۶۴۰ خیر حقیقی و حقوقی بهره مند می‌باشد که میزان مشارکت این خیرین نیک اندیش در سال ۱۳۹۹ پنجاه میلیارد تومان بوده است که پیش بینی رقم امسال ۶۰ میلیارد تومان می‌باشد که تا به امروز مبلغ ۳۵ میلیارد تومان ازین تعهدات پرداخت شده است.

 نظری افزود: در بحث اصلاح سیستم‌های گرمایشی در استان کرمانشاه از زمان شروع طرح ۲۹۳۱ فضای آموزشی استاندارد سازی شده است که امروز ۲۴۰ کلاس درس با پیشرفت ۷۵ درصد مشغول به فعالیت می‌باشد که شامل اصلاح سیستم حرارت مرکزی برای مدارس بیش از ۲ کلاس و در مدارس ۱ و دو کلاسه که فاقد گازکشی هستند، جهت تامین سیستم گرمایشی این مدارس از رادیاتور‌های برقی استفاده خواهد شد.

او افزود: امروز در استان کرمانشاه هیچ مدرسه‌ای دارای بخاری‌های چکه‌ای نفتی نمی‌باشد و پرونده مدارس خشتی و گلی نیز در استان جمع شده است. در بحث مدارس کانکسی نیز با ساخت مدرسه برای مدارس بالای ۱۵ نفر جمعیت دانش آموز، از ۴۶۰ کلاس به ۲۶۰ کلاس درس رسیده ایم که آمار دانش آموزان در این مدارس کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: در حال حاضر ۹۰ پروژه با حدود چهارصد و پنجاه کلاس درس در دست احداث است که اعتبار استانی برای این پروژه‌ها ۳۷ میلیارد تومان و اعتبار ملی یکصد و هفتاد میلیارد تومان می‌باشد که با برنامه ریزی‌ها صورت گرفته امیدواریم در موعد مقرر شاهد تحویل این مدارس به دانش آموزان عزیز استان باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.