حسینی نیا:

مهارت آموزی باید با رویکرد دانشگاه محوری باشد

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سرعت تحولات آن‌قدر افزایش یافته که مهارتها هم باید به روز شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  حسینی نیا، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: کشورها جز با استفاده از انسان‌های ماهر و توانمند به پیشرفت نرسیده‌اند و رشد و پیشرفت آنان با تلاش تکنسین‌های ماهر، کارگران و جوانان ماهر و متعهد که نسبت‌ به سازندگی کشور خود تعهد داشتند محقق شده است.

وی ادامه داد: ما نیز چاره‌ای نداریم جز این‌که کشور را تبدیل به یک کارگاه بزرگ مهارت‌آموزی کنیم و مسوولان نظام نیز دیدگاه‌های بسیار ارزشمند در این زمینه دارند و زمینه خوب و امکانات مناسب برای توسعه‌ مهارت فراهم می‌کنند. در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸.۴ درصدی پیش‌بینی شده که این امر با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود و آن نیز جز با مهارت‌آموزی و مجهز شدن به مهارت‌های روز اتفاق نمی‌افتد.

حسینی نیا بیان کرد:سرعت تحولات آن‌قدر افزایش یافته که مهارتها هم باید به روز شوند یعنی کسی که مهارتی دارد بعد از گذشت چند سال نیاز به آموزش دوباره دارد و طبق آمار سازمان بین‌المللی کار در سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر از جمعیت جهان و ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران نیاز به آموزش مجدد خواهند داشت.

وی تاکید کرد: امسال ۵۴ درصد افرادی که در کنکور شرکت داشتند انتخاب رشته نکردند و این نشانه خوبی است چرا که خانواده ها متوجه شده اند که تنها راه سعادت فرزندان آنان رفتن به دانشگاه نیست و ما باید شرایط را برای مهارت آموزی جوانان فراهم کنیم.

حسینی نیا گفت: اگر بتوانیم جوانان بومی را به سوی مهارت آموزی هدایت کنیم یکی از بهترین فاکتورهای تولید برای اعتماد سازی سرمایه گذاران را فراهم کرده ایم و در این زمینه بخش خصوصی نیز باید ورود پیدا کند و از ظرفیت این بخش در توسعه مهارت آموزی باید استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار