با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های یزد و اعضای شورای شهر اردکان خانه اشتغال در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با هدف تأمین اشتغال خانواده زندانیان نیازمند و با همکاری زندان، انجمن حمایت زندانیان و صنایع دستی اردکان خانه اشتغال در این شهرستان افتتاح شد.

محمدرضا رفیعی زاده، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های یزد با اشاره به اولویت‌های سازمان زندان‌ها در حوزه اصلاح و تربیت، ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان نیازمند را از اقداماتی برشمرد که تأثیر مستقیم در کاهش ناهنجاری‌های جامعه وهمچنین کمک به بازاجتماعی شدن مددجویان برشمرد.

او افزود: یکی از دغدغه‌های مجموعه زندان‌های یزد ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زندانیان وتوانمندسازی آنان درحوزه امرار معاش است و با افتتاح خانه اشتغال در شهرستان اردکان امیدواریم که به اشتغال ۱۰۰درصدی در این حوزه برسیم.

مصطفی عابدی رئیس زندان اردکان نیز با توجه به قرارگیری خانواده‌های زندانیان در معرض برخی از آسیب‌های اجتماعی، حضور آنان در یک مرکز ویژه اشتغال زایی برای خانواده‌ها را موجب رونق گرفتن این بخش برشمرد.

او افزود: با حمایت‌های مدیرکل زندان‌های استان، دادستان و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان دستگاه‌های کاربافی و تولید منسوجات دست باف و همچنین تسهیلات ارزان قیمت از سوی شرکت چادرملو و بانک رسالت در اختیار شاغلین قرار می گیرد که خانواده‌های زندانیان به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند گوشه‌ای از مشکلات معیشتی خود را مرتفع نمایند.

مهمترین اشتغال پایدار ایجاد شده برای خانواده زندانیان در این خانه اشتغال، صنعت کار بافی است که از صفرتا صد تولید تا فروش آن از سوی خود شاغلین صورت می‌گیرد و در حال حاضر تعداد ۱۵ نفر می‌توانند در این کارگاه‌ها مشغول کارشوند که با تکمیل ظرفیت فاز‌های بعدی استخدام ۶۰ نفردر این کارگاه‌ها ممکن است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.