به گزارش روابط عمومی وزارت صمت، رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی مدیران رسانه با بیان اینکه ۹۰ پروژه طی سه ماهه اخیر در مجموعه وزارت صمت فعال شده است، گفت: با اجرای این پروژهها نوع حکمرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر میکند و از روزمرگیها بیرون میآییم.
فاطمی امین تاکید کرد: گزارش عملکرد وزارتخانه را به صورت مداوم و منظم هر سه ماه یکبار ارائه خواهیم داد که در همین راستا گزارش عملکرد فصل پاییز (سه ماهه) به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار میگیرد.
وی با تاکید بر اینکه میخواهیم وزارتخانهای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: میخواهیم نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی نماییم که در این نوع جدید از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.
فاطمی امین در ادامه در خصوص خودرو نیز بیان کرد: خودرو از سیاسیترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور میباشد، این صنعت از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیتهای متنوعی است.
وی همچنین با بیان اینکه نحوه قیمت گذاری باید به گونهای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، اضافه کرد: خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی و ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته اند و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برنامهای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمامی چالشها و راهکارهای آن را در بر میگیرد و این برنامه به زودی منتشر میشود.
فاطمی امین با اشاره به برخی موفقیتهای وزارت صمت در همین مدت کوتاه، گفت: هدف گذاری کرده بودیم تا حدود ۵ میلیارد دلار به میزان صادرات کشور در ۶ ماهه دوم اضافه شود که این هدف گذاری در حال تحقق میباشد، همچنین قیمت سیمان به قبل از قیمت قطعی برق بازگشت.
وی همچنین در خصوص پروژههایی که در این سه ماه فعال شده است، بیان کرد: بازآفرینی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از این پروژه هاست که ابلاغ شده و هفته آینده به صورت مفصل اطلاع رسانی خواهد شد که با این بازآفرینی تغییر ساختار جدی را در مجموعه وزارت صمت شاهد خواهیم بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیریت استعدادها و بازنگری و اصلاح در فرآیند انتخاب مدیران را یکی دیگر از این پروژههای ۹۰ گانه دانست.
فاطمی امین تصریح کرد: سازوکاری برای عرضه کالاهای پایه در بورس کالا مشتمل بر ۲۶ ابزار در نظر گرفته ایم که تمامی حالات (کمبود یا مازاد) این کالاها را در نظر میگیرد و با استفاده از یک ماتریس، وضعیت کالاها مشخص میشود.
وی بیان کرد: با ارائه این ساز و کار رانتها و امضاءهای طلایی برداشته میشود و امورات در قالب یک ساز و کار عملیاتی بدون دخالت دست نظام مند میگردد.
وزیر صمت به موضوع فولاد به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: نوسان دلار این هفته در نوسان فولاد تاثیری نداشت.
فاطمی امین در خصوص کاغذ نیز اضافه کرد: حدود ۶ اقدام برای صنعت کاغذ تدوین شده است که به زودی عملیاتی میشود، در این حوزه تعامل بسیار مناسبی با وزارت ارشاد و جهاد کشاورزی نیز داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از ۹۰ پروژه را تکمیل سامانه جامع تجارت دانست و گفت: تکمیل این سامانه به خوبی پیش میرود و تا پایان سال نهایی میگردد.
فاطمی امین بیان کرد: هفته آینده در مورد کارت بازرگانی خبرهای خوبی داده خواهد شد، مسائل و چالشهای اصلی در این حوزه حل میشود.
فاطمی امین در خصوص سهامداری مردم در معادن بزرگ، توضیح داد: معادن سود آور بزرگ وقتی برنده مزایده میشوند باید حداقل ۳۰ درصد از سهام خود را به مردم (منطقه محل معدن و کشور) واگذار نمایند که معدن جان جا (زابل) در این راستا به عنوان اولین گام به مزایده گذاشته شده است.
وی گفت: توزیع ثروت، منتفع شدن مردم منطقه و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری سودآور برای مردم از مزیتهای این کار خواهد بود.
انتهای پیام/
اگر کسی در سازمانی در خارج از کشور کار کنه که به مسلمانان ظلم میکنه از نظرشرعی حرام هست و نبایستی اونجا کار کنه. حالا سوال من این هست، همانطور که معلوم هست این دو شرکت خودرو سازی جز اذیت و آزار و خریدن لعن و نفرین مسلمانان و شیعیان چیز دیگری ندارند، آیا پول و درامد به دست امده از این سازمانها صحیح هست ؟
حیا کنید
با چه زبانی بگیم که گرفتاریم
آخه چه گناهی کردیم گیر شما خدانشناسها افتادیم
خودرو ساز زیان انباشه داره خب بدرک که زیان انباشه داره مردم باید زیان اونا رو جبران کنند؟؟!!!
مردم باید پول بیشتری بدن که اونا حقوق نجومی بگیرن و بساط بخور بخورشون براه باشه
برن ساختار منابع انسانی و مالی شون رو درست کنند تا زیان ده نباشن
این همه میخورن پس کجا میره؟؟!!
تویوتا بنز بی ام و و غول های خودروسازی دنیا با اون کیفیت های معروف شون توی فروش اقساطی محصولاتشون موندن
اینا نقدی پیاپیش یکسال پیش پول ماشین رو میگیرن بازم زیان ده هستند
عجب سیستم بخور بخوری داره
خدا وکیلی تو برنامه نچین ولش کن.
راه ساده راهکار برای وارد کردن خودرو
ولی چون سهامداران خودرو واسطه ای به سران وصل میشوند زیاد در مورد خودرو چه شورای نگهبان و چه مجلس و همین طور دولت وارد میشوند سریع یک واسطه مجددا خداحافظ و همینطور ادامه دارد
زودتر به فکر واردات خودرو و کم کردن تعرفه ها باشید مخصوصا خودرو برقی.
بامردم باشد یا با مافیای خودرو