در پی شیوع کرونا در آلمان همچون دیگر کشور‌های اروپایی افزایش بهای کالا‌ها به یک مشکل اساسی بدل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی دویچه وله گزارش داد: افکار عمومی در آلمان نگران ادامه تورم و افزایش بهای کالا‌ها و خدمات در این کشور هستند.

بر اساس این گزارش، در دو طرف اقیانوس اطلس بانک‌های مرکزی در تلاشند که با تورم مقابله کنند. افزایش بهای کالا‌ها به یک مشکل اساسی و در زمانی که اقتصاد کشور‌ها در حال احیا از اثرات ناشی از کرونا هستند، بدل شده است. در آلمان برخی افراد شاهد آن هستند که بهای قبض‌های آن‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. بهای سوخت و مواد غذایی هم افزایش یافته است.

 بهای مواد غذایی به طور متوسط به میزان ۴.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. مردم در خرید تردید می‌کنند، زیرا همه از نظر مالی دچار آسیب شده اند. مردم نسبت به گذشته خرید‌های کمتری انجام می‌دهند.

بهای سوخت هم به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نرخ بنزین با کیفیت بالا نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است. بهای گرم کردن خانه‌ها هم دو برابر افزایش یافته است. علت این موضوع همه گیری و وضع مالیات کربن است. بانک مرکزی اروپا معتقد است که افزایش تورم موقتی و نتیجه اثرات همه گیری است. انتظار می‌رود که تورم در سال آینده کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار