آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طبق نیاز گسترش یابد

استاندار بوشهر گفت: باید در تمامی حوزه‌های و بر اساس نیاز منطقه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان بوشهر توسعه یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در بازدید از نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: باید به توسعه نگاه همه جانبه‌ای داشته باشیم و توسعه با توجه به نیروی انسانی ماهر محقق می‌شود.

او افزود: حلقه گمشده بین مهارت و بازار کار باید مشخص شود و با تعامل و تشکیل شورای نخبگان مهارت آموز، راه‌های موفقیت در بازار و تبدیل صنایع کوچک به صنایع بزرگ و تولید برند‌های معتبر پیدا شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر مهارت‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار کار، موجب توسعه اقتصادی، رونق کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار می‌شود.

محمدی‌زاده گفت: از حرفه‌های منحصربه فرد مانند صنایع دستی استان که در دنیا بی‌نظیر است باید به صورت ویژه حمایت شود، زیرا این مشاغل و تولیدات هنری آن می‌تواند به عنوان سفیر فرهنگی استان مطرح شود.

به گفته او، مهارت آموزی غیرعلمی در محیط‌های کسب و کار آسیب زا است و نقش سازمان فنی‌وحرفه‌ای با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی  دقیق، در بالابردن توانمندی افراد و کیفیت مشاغل  بسیار موثر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.