یک مقام ارشد امنیتی اوکراین مدعی شد مسکو هیچ گام مثبتی برای عقب نشینی نیرو‌های نظامی خود از مرز‌های این کشور برنداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین روز گذشته در مصاحبه با رسانه‌های خبری گفت: روسیه تا به حال بیش از ۹۲ هزار نظامی را در مرز‌های اوکراین مستقر کرده، اما این تعداد برای حمله نظامی به اوکراین کافی نیست.

دانیلوف ادامه داد: گرچه شمار نظامیان روسی مستقر در نزدیکی مرزهای ما برای تهاجم کافی نیست، ولی از زمان هشدار جو بایدن به ولادیمیر پوتین در مورد حمله نظامی به اوکراین، هیچ تغییر محسوسی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی افزود: این تعداد نیروی نظامی در مرز‌ها به قدری نیست که بتوان از آن به حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین یاد کرد. روسیه برای حمله به اوکراین به استقرار حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نیروی نظامی در مرز نیاز دارد تا بتواند در صورت حمله نظامی اوضاع را تحت کنترل خود بگیرد.

وی تاکید کرد: کی یف امیدوار است در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین غرب برای تامین سلاح به ما کمک کند. با این حال، ما هیچ برنامه‌ای برای تشدید اوضاع با حرکت به سوی شرق اوکراین برای بازپس گیری منطقه مورد حمایت مسکو نداریم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده دو کشور به سوی سازش دیپلماتیک قدم بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار