معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۶۰۰ ساعت آموزش مدیریت بحران از ابتدای امسال تاکنون به منظور ارتقای دانش کارشناسان فعال این حوزه در استان برگزار شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  روح الله سرگزی معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی علاوه بر این که سیستان و بلوچستان را به یک استان چهار فصل تبدیل کرده، در عین حال چهره‌ای مخاطره‌آمیز نیز به آن بخشیده است که این امر آمادگی کامل در برابر مخاطرات احتمالی را می‌طلبد.

وی گفت:ثبت ۱۰ زلزله بالای سه ریشتر، ۴۰ روز توفان با شعاع دید کمتر از حد مجاز، ۴۰ مورد سیل و آبگرفتگی و سه مورد بروز تگرگ و صاعقه از مهمترین حوادث رخ داده این مدت در سیستان و بلوچستان بوده است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر این اساس امسال ۵۲ جلسه ستاد استانی و ۱۹۵ جلسه ستاد شهرستانی مدیریت بحران برگزار شده است که نتایج آن‌ها در حوادث طبیعی غیرمترقبه استان نظیر طوفان حاره‌ای شاهین چابهار اثرگذار بود.

وی گفت:ارتقای توانمندی در امور پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع حوادث و پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی و بحران‌ها، تامین ایمنی، تقویت تاب‌آوری با ایجاد مدیریت یکپارچه، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرایی و پژوهشی و اطلاع‌رسانی متمرکز از جمله مهمترین وظایف ستاد مدیریت بحران است که دوره‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار می‌شود.

سرگزی گفت: شمال سیستان و بلوچستان در ادوار قدیم به دلیل وفور نعمت وجود تالاب بین‌المللی هامون یکی از مناطق مناسب زیست محیطی را داشت، اما هم‌اینک پس از گذر سال‌ها و بروز خشکسالی‌های بیش‌از ۲۰ ساله این دریاچه به بستری برای بروز پدیده وحشتناک توفان شن تبدیل شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مخاطره اصلی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان سیلاب‌های ویران‌کننده‌ای است که بیشتر در فصل‌ها سرد چهره خود را نمایان می‌کند و چنان شدتی دارد که هر آنچه در مسیر آن باشد لابه لای پیکر گل آلود خود محو می‌کند.

وی گفت:همچنین در جنوب استان در منطقه چابهار و مکران دروازه ورود ایران به اقیانوس‌های جهان یعنی دریای عمان قرار گرفته است که در شرایط توفانی، این دریا سیمایی خشن از خود نشان می‌دهد که از نمونه‌های آن می‌توان به توفان شاهین امسال  اشاره کرد که چندی قبل نزدیک بود ساحل چابهار را در نوردد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار