عملیات اجرایی طرح بازیافت گاز‌های فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عملیات اجرایی طرح بازیافت گاز‌های فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس با سه میلیون یورو اعتبار با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در عسلویه آغاز شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در این مراسم گفت: اصلی‌ترین خطری که دنیا را تهدید می‌کند خطر تغییر اقلیم است. در کشور ما نیز صنعت به‌اندازه کافی با طبیعت نامهربانی کرده، به‌نحوی‌که این موضوع به‌خوبی در فرونشست آب‌ و زمین و همچنین وضعیت نامطلوب بارش ناشی از گاز‌های گلخانه‌ای مشهود است.

سلاجقه درباره طرح بازیافت گاز‌های فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس هم گفت: با اجرای این طرح از هدر رفت سرمایه کشور جلوگیری می‌شود و همچنین تولید این مجتمع ۶ هزار تن افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: این طرح همچنین منجر به جلوگیری از تولید ۳۰ هزار تن مونوکسید کربن خواهد شد که در کاهش میزان آلاینده‌های منطقه تاثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: مجتمع پتروشیمی زاگرس که بعد از مجتمع بید بلند بهبهان دومین مجتمع کشور در اقدام برای خاموشی فلر‌ها است.


بیشتر بخوانید


سلاجقه افزود: با وجود پیوست‌های اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و محیط‌زیست، ثابت می‌شود که ورود صنعت، شرایط زندگی بهتری برای شهروندان ایجاد می‌کند.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس، متخصصان داخلی تمام عملیات طراحی و اجرای طرح بازیافت گاز‌های فلر این مجتمع را برعهده دارند.

متین دیداری گفت: با تداوم این رویکرد امید است گامی مهم و ارزشمند برای حفاظت از محیط‌زیست ایران و به‌ویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رقم بخورد.

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست پس از شرکت در مراسم آغاز اجرای طرح بازیافت گاز‌های فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس، از مجتمع تصفیه‌خانه بهداشتی و صنعتی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس بازدید کرد.

سلاجقه گفت: با توجه به توسعه پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ضروری است که تصفیه‌خانه دماوند انرژی ایجاد شود.

او افزود: انتظار است با تحقق این مهم مشکلات زیست محیطی کاهش یابد و از ورود فاضلاب صنعتی به دریا جلوگیری شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: توجه پتروشیمی‌ها به مسائل زیست‌محیطی بدون شک آرامش خاطر و سلامت ساکنان مناطق پیرامونی صنایع را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.