رئیس جمهور خواستار اتخاذ تدابیری برای کمک‌رسانی به کوله‌بران و ملوانانی که به صورت ته‌لنجی کالا وارد می‌کنند، شد تا مشکلات آنان کاهش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در اولین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت سیزدهم ضمن تشکر از دستگاه‌هایی که در امر مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کنند، گفت: میزان کالایی که در انبارها، بنادر، گمرکات و سازمان املاک تملیکی وجود دارد، گواهی بر برخورد با قاچاق کالا است.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که باید بررسی شود چگونه این میزان کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و تا چه زمانی قرار است روند قاچاق را شاهد باشیم، گفت: قاچاق ضد اقتصاد ملی و خنجری از پشت بر تولید است.

رئیسی با تأکید بر شناخت دقیق و کارشناسی‌شده از علل و عوامل قاچاق و منابع حاصله از آن در کشور افزود: موضوع قاچاق به صورت ته‌لنجی و کوله‌بری هر چه سریع‌تر سامان پیدا کند و با تبیین و مشخص کردن مقررات، تعیین شود چه کالا‌هایی ممنوعه و غیرمجاز است و چه کالا‌هایی می‌تواند به صورت مجاز وارد کشور شود و تعیین گردد چه اشخاصی، به چه میزانی و چه نوع کالایی را می‌توانند وارد کشور کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اتخاذ تدابیری برای کمک‌رسانی به کوله‌بران و ملوانانی که به صورت ته‌لنجی کالا وارد می‌کنند، شد تا مشکلات آنان کاهش یابد.

رئیس جمهور گفت: نیازمند یک بازنگاه نسبت به روند مبارزه با قاچاق کالا در کشور هستیم و باید قوانین مرتبط با ورود اجناس جلوی چشم مردم قرار گیرد و برای تمام کشور قوانین یکسان باشد.

او با تأکید بر لزوم مشخص کردن تعریف قاچاق در جهت ابهام زدایی برای مردم، افزود: تعدد قوانین در حوزه مبارزه با قاچاق بسیار است، هر چند تنقیح همه قوانین هم زمان‌بر است، اما قوانین و آئین‌نامه‌هایی که امروز مورد نیاز گمرکات است، باید توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کمک دولت و مجلس صریح و سریع آماده شود و به مردم اعلام گردد، زیرا یکی از مواردی که در زمینه قاچاق سوء استفاده می‌شود، وجود همین قوانین متعدد است.

رئیس جمهور با اشاره به زحمات پرسنل نیروی انتظامی و گمرکات در راه مبارزه با قاچاق کالا، گفت: نیروی انتظامی مرزبان است، اما مرزبان اقتصادی گمرکات هستند و آن‌ها مشخص می‌کنند که چه کالایی وارد شود و چه کالایی وارد نشود و در این مسیر نیروی انتظامی به عنوان مجری فعالیت می‌کند لذا تعیین مصادیق قاچاق با مرزبانان اقتصادی است.

رئیسی با انتقاد از اقدامات ناهماهنگ در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تعیین رویه‌های مشترک و هم‌آوایی دستگاه‌ها ایجاد شده است و ذات تأسیس این ستاد جلوگیری از فرافکنی است و تمامی دستگاه‌ها به این ستاد پاسخگو باشند.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم وحدت در تصمیمات و هماهنگی در اجرای آنها، گفت: می‌توان با هماهنگی و تصمیم صحیح به جای واردات کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود، مواد اولیه توسط مرزنشینان به کشور آورده شود.

رئیسی معتقد است که باید عوامل اصلی پشت پرده قاچاق توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی شود و با سرشبکه آنان برخورد شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زمینه‌ساز تسهیل تجارت باشد، گفت: این ستاد باید تلاش کند تجارت قانونی با دیگر کشور‌ها آسان شود، اما در عین حال از صادرات و واردات غیرقانونی جلوگیری کند.

اوبا اشاره به اینکه اعتقاد دولت شفافیت در تمامی مسائل است، گفت که در دولت باید نسبت به سلامت نیرو‌ها حساس باشیم که افراد سودجو و سوداگر آن‌ها را دچار لغزش نکنند. یکی از ساز و کار‌های این موضوع فعال کردن سامانه‌ها است و حتماً باید نسبت به اجرای قوانین نظارت و مراقبت وجود داشته باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بیان گزارشی از عملکرد خود در این زمینه پرداختند و پیشنهاداتی جهت بهبود امور و هماهنگی بیشتر ارائه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
با اینگونه دولت‌ها ۱۴۰۰ سال دیگم پیشرفت که نمیکنیم اگر پسرفت نکنیم فوقش درجا میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
ما چیزی به نام ته لنجی نداریم کل بار لنج که حدود ۸ الی ۱۸ کانتینر بسته به تناژ لنج می باشد بعنوان تله لنجی است ,.
Canada
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بر حسب موقعیت جغرافیایی شون
اموزش حرفه مورد نیاز کشور
ارایه وام بدون سود
و ارایه زمین مجانی .تا همشون تولید کننده شوند بجای مصرف کننده
حقوق دولتمندان را 50 درصد کاهش دهید و
این مبلع را هزینه برای ایجاد کار برای این قشر جامعه کنید
والله زشته بعد از چند دهه
هم وطن های عزیز کار درست و حسابی نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بله حقوق نجومی ها ۵۰ درصد کاهش دهد و حقوق کارگر و کارمندان را بالای خط فقر برساند
و کسانی که توانایی انجام کار را دارند ولی بواسطه عدم عرضه دولت و مجلس کار و شغلی ندارند را تا زمانی که صاحب کار می شوند حداقل های برایشان فراهم شود
و کسانی که اصلا توان کار ندارند را تحت پوشش بهزیستی قرار دهد و زندگی قابل قبول برایشان فراهم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تدبیری بکن جلو قیمت ماشین رو بگیر
روحانی ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
خجالت بکش فقط و فقط حرف و حرف
نه از عدالت خبری هست
نه از باز توربع عادلانه ثروت
و‌نه از ،از بین رفتن حقوق های نجومی
و‌نه از افزایش حقوق کارگر و کارمندان حداقل بگیر
و نه از حدف بازارهای انحصاری و مافیای
و نه از مجبور نبودن ملت به خریدن آشغال های بنجل تولید شدن در کشور
و نه از واردات آزاددبا تعرفه منطقی ۵ درصد
و نه از خلاقیت و‌نوآوری
و تولید محصولات رقابت پذیر و صادرات محور
و نه از کاهش اختلاس، رانت و رشوه گیری
و نه شفافیت مالی و آرای نمایندگان و شفافیت لوایحه دولت
و نه از کاهش بودجه نهادی بی درد نخور و بی استفاده مانند بنیاد مستضعفان و ستادهای پرتعداد
و نه از کوچک شدن نظام ادارای
و نه از تبدیل دولت به دولت الکترونیک و شهروند الکترونیک
و‌ نه از کاهش مقرارات و موانع کسب کار و تولبد
نه از کاهش اختلاف طبقاتی و عدالت در پرداختی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اول که شما توی این ۱۳۰ روز ریاستت هرجا تدبیر چیدی همچی بدتر و گرونتر شد. دوم اینکه سیاست خرابی داری، تا قبل از ریاست جمهوری هی منم منم میکردی حالا که رئیس جمهور شدی هی میگی فلان کنند بیسار کنند چنین کنند تدبیر کنند. چرا؟ چون هیچی گردن نگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
کوله بری و ته لنجی و دستفروشی بزرگترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد کرده ،همش باید جمع شود
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست ایران
۱۸:۱۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
مشکل کشور اینا نیست.

مشکل کشور مافیای بنجل ساز
و دولت خالق رانت و فساد است

اگر دولت ما شفاف باشد و در مورد مجوز کسب کار بسیار سریع و بدون هزینه و الکترونیک عمل کند
نخبگان پا به عرصه تولید گذاشته و محصولات با کیفیت و رقابت پذیر تولید می کنند
و در صورت تولید کالاهای با کیفیت و رقابت پذیر کسی به خرید کالای های کولبران و ته لنجی رغبتی نشان نمی دهد و پدیده کولبری ، ته لنجی و مافیا بنجل ساز برای همیشه از بین می رود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
مشکل همه قاچقچیها و پرستارها و معلمها حل شد غیر از جوونهای تحصیلکرده بی شفل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
چون سوال کردند: بودجه فرهنگی صرف چه اموری می‌شود؟//
من یک نمونه اش میگویم، بخش قابل توجهی صرف وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی میشود، یکی کارهایی این وزارت ارشاد کرده، دادن مجوز مراکز به اصطلاح "موسسه فرهنگی هنری" به به بخش خصوصی است، هم اکنون این موسسات کذای، به مراکز مدرکفروشی شده اند، مثلا رشته های مهمی طراحی فحات وب، تولید چند رسانه ای، گرافیک و... که این مدارک مهارتی با تطبیق بین 32 تا بیش 50 واحد درسی است، این موسسات کذای فرهنگی هنری خصوصی با همدستی مدارس خصوصی (غیر انتفاعی، از راه دور...)، اقدام به برگزاری کلاسهای صوری میکنند (بسیاری موارد حتی هیچ کلاسی شرکت نمیکنند و افرادی دیگر بجای آنها در جلسه آزمون شرکت میکنند!) و حتی افرادی که کمترین سواد مهارتی کسب نکردند جذب بازار کارنمیشوند و مشکلی از کمبود کارآفرینی و اشتغال مفید حل نمیکنند!
مدرک دیپلم میخرند و چون سواد و مهارت ندارند، عملا مدراک مهارتی و دیپلمشان یا برای گرفتن مجوز و رانت است یا ارتقای شغلی در نهادهای دولتی و حکومتی، و حتی بدتر و خطرناکتر با پارتی به ساتخدام نهادهای امنیتی و نیورهای مسلح مثل نیروی انتظامی میشوند!
اینگونه هر روز از این فساد آموزشی، نهادهای کشور بیشتر و بیشتر آلوده افراد نالایق و مستعد فساد میشوند!
قضیه کرونا بدتر شد، برگزاری آزمون و نمره کامل در اختیار این مراکز قرار داده، آزمونگر را خود مراکز و مدارس فاسد مدرکفروش هستند. در حالی حداقل باید آزمون واقعی کرده و امتیاز فسادزای آزمون از این مراکز بگیرند.
طی دوسال اخیر بارها افراد مختلف به این وضعیت هشدار دادند، متاسفانه هنوز اقدامی موثری صورت نگرفته است! این دیماه باز آزمونهای آنلاین کذایی و آزمون عملی مهارتی برگزار و جمع کثیر دیگر به جمع این نوع مدرخریدارن تقلبی بیسواد اضافه میشود تا راهی نفوذ به نهادهای حاکمیتی شوند!
رسانه های ایران دوست و افرادی میتوانند این حقیقت به اشخاص رده بالا بخصوص رئیس جمهور و وزیران برسانند. هر چه زودتر جلوی این فساد آموزشی بگیرند.
Canada
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
همه دنیا فقر وجود دراد اما فقر ما سیستماتیک و حاکنیتی است چون کشور ما سومین کشور از نظر سرمایه خدادادی است شما مسکنی که صفر تا صدش برای کشور است نتوانستید قیمتش رو کنترول کنید خجالت اورید
Iran (Islamic Republic of)
غلمسین
۰۲:۳۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
ب والله ک ملت شما را نخواهد بخشید,زیر دین90میلیون ایرانی هستی,چه شد آن شعارهای نون و آبدار,چند ماه و چند سال باید از دولت شما ک قاضی القضات هستید بگذرد ک وضعیت معیشت مردم حل شود؟؟الان زنده موندن سخت شده چه برسه ب زندگی کردن.!؟احتمالا شما شایستگی هایی در خود می دیدید ک کاندید ریاست جمهوری شدید و از وضعیت مملکت خوب خبر داشتید,پس تا کی میخواهید ب کم کاری دولت قبل گیر بدی,از کی میخواهی شعارها رو ب عمل تبدیل کنی؟؟با پول و ریخت و پاش سفر ها میشود مشکلات عده ی زیادی از ملت رو حل کرد,استاندار رو بخاطر همین مسایل منصوب میکنن ک سفرهای شما کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
انشالله که به سرنوشت سهامداران دچار نشوند
Iran (Islamic Republic of)
محمد. ن. ک
۰۰:۳۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
روحانی می گفت ما باید چنین کنیم و چنان....
رئیسی می گوید من گفتم چنین کنند و چنان....
اگه می تونی دلار رو بیار زیر 10 هزار تا ملت نفس راحتی بکشن وگرنه خودت استعفاتو بنویس و برو پیش حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد قلیچ‌خانی
۰۰:۱۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
آقایان بزرگوار تیتر و عنوان خبر را اصلاح بفرمایید:
"ته لِنجی" درست است نه "ته لَجَنی"

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اقای رییسی یه فکری هم به حال ما بکنین ما بدبختها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سید جان ،سخته،خیلی سخته، کار کار شما نبود،گوش نکردی که......
Iran (Islamic Republic of)
1
۲۳:۴۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
با عرض خسته نباشید خدمت اقای رییسی
چرا تو همه ی مشکلات میفرمایید تدابیری اتخاذ شود؟ یه جاهایی هم خودتون باید این تدابیر رو اتخاذ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
قرار بود اعتماد رو به بازار بورس برگردونه . حالا دنبال حل مشکل کوله بران و ته لنجی برانه ؟! نمیدونم قراره با این مدیریت ها و رئیس جمهور ها به کجا برسیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اقای رییس جمهور این چه طرح خام وبی منطقیه افزایش سن بازنشستگی اکثر شرکتها اگر نیاز داشته باشن کارمندای خود را تا۴۰ سال هم که شده نگه میدارن اصلا نیازی به این طرح لعنتی نبودکه هم باعث نارضایتی فراوان در بین همه شاغلان اعم از دولتی وغیر دولتی شده ایا از عواقب این طرحهای کارشناسی نشده ومستضعف کش اگاه نیستید
Iran (Islamic Republic of)
کارمند مظلوم شرکت ملی پست
۱۸:۳۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سنوات بازنشستگی باید به ۲۵ سال تقلیل یابد و مازاد آن تا سی پنج سال اختیاری و به اختیار کارمند باشد تا کارمندان حداقل بگیر که دوست ندارند در این نظام ناعادلانه پرداخت سالیانی بیشتر استثمار شوند از نظام ادارای خارج شوند

نجومی ها که حقوق چند صد میلیونی دارند و دوست ندارند از بهشت ناعدلانه پرداخت که بسود آنهاست خارج شوند به اختیار خود باقی بمانند . کاملا مشخص است طراح این لایحه افراد نجومی هستند و دوست ندارند از حقوق نجومی چشم پوشی کنند حال لایحه ای طرح می کنند که فقط سود خودشان در آن باشد و برایشان مهم نیست که بقیه را نابود کند ،چون غیر از خودشان را نمی بینند


این قانون افزایش اجباری خلاف قانون بدو استخدام است چرا که ما کارمندان با آن شرایط استخدام شده ایم و تحمیل این شرایط یعنی نقض قوانین بدو خدمت و این خود خلاف قانون است
اصولا دیوان عدالت در این مورد باید وارد شده و جلو این قانون شکنی را سد کند .
حال که دیوان عدالت به رسالت ذاتی خود عمل نکرده

اگر جناب رییس جمهور اصرار به افزایش سنوات دارد ما کارمندان حداقل بگیر را نیز نجومی کند مشکلی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اقای رییس جمهور ما اشتباه کردیم به شما رای دادیم چراکه با افزایش سن بازنشستگی امید قشر کارگر وبقیه را ناامید کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
مشکلی ندارن مگه اینکه دولت مشکل ایجاد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
این هنوز در دوران تبلیغات ریاست جمهوری مونده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
باشه بهشون میگم ،ممنون که یادآوری فرمودید. ببخشید تا حالا کسی خبر نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی یادتان باشد با شعار حمایت از معلم آمدید و الان که در حق معلم اجحاف میشه شما فقط نظاره گریدو و با ظلم های دولت و مجلس به حق معلمین ، سکوت اختیار کردین و بدانید که شماها که پایبند قانون نباشید چرا انتظار دارید که مسئولان مجری قانون باشند؟ شما فردای قیامت در پیشگاه خداوند باید جواب گوی حق و حقوق خانواده های فرهنگیان باشید چرا که حق الناس است و شماها باید جوابگوی حق و حقوق شرعی و قانونی معلم که آنرا عالما و عامدانه دارین ظلم و پایمال میکنید .رتبه بندی معلمان باید طبق قانون اعمال شود همان قانونی که خودتا و قانون آنرا تعریف کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی جلوی قلدری وزارت بهداشت را بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
mohammad fakhri
۲۱:۴۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خبر اول مهم
اقتصاد ایران و جهان اگر کج و کولگی نداشت سالم میشد هم بی عیب و نقص هم سالم و کامل!در اخبار در عرض ۱ دقیقه توضیح دهید اگر عملی شود به همه جا مرسیم و موفق میشویم به رییسجمهور هم بگویید!
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۱:۲۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
فقط کار تبلیغاتی ... دریغ از برنامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
جناب رئیسی فکر اساسی کنید مردم در سختی هستند با حرف دهن مردم شیرین نمیشه برای خودتون هم شده دل این مردم و شاد کنید از پاچه خواران دوری کنید و حقایق جامعه را ببینید زمان انتخابات وعده های زیادی دادید که اصلا عملی نشده بورس قیمت خودرو سفره مردم ارتباط با کشورها و.... درود بر شما اگر به واقع دلسوزی برای ایران باشید
آخرین اخبار