اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، برای نیمه غربی استان سمنان باران و برای ارتفاعات بارش برف از ابتدای هفته آینده پیش‌بینی کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، ناپایداری شرایط جوی روز‌های آتی ناشی از سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی در توصیف فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۰ افزود: نوع مخاطره در این سامانه بارش پراکنده باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: منطقه اثر این سامانه نیز به صورت بارش پراکنده باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی شمالی و به صورت بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان به ویژه نیمه غربی و به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی دور از انتظار نیست.

او گفت: امکان اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش باران و برف و کاهش دید در اثر مه آلودگی، مهمترین مخاطرات سامانه بارشی در ابتدای هفته آتی است.

مصطفوی زمان پایان حضور سامانه ناپایدار جوی را روز سه شنبه هفته آینده عنوان و بیان کرد: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، مصرف بهینه حامل‌های انرژی، پرهیز از تردد و توقف در زیر درختان خشک وکهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان برای روز‌های ابتدایی هفته آینده است.

او با اشاره روند افزایشی دما از روز جمعه افزود: تا سه شنبه هفته آینده دمای هوای بیشتر نقاط استان بین سه تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان را به ترتیب یک و ۱۰ درجه سانتیگراد بیان و اضافه کرد: تا سه شنبه آینده دمای این شهر تا ۶ و ۱۴ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و رضوان با چهار درجه زیرصفر و ایوانکی با ۱۳ درجه کمترین و بیشترین دمای امروز را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.