رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان از اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی در آستانه فرا رسیدن شب یلدا در استان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد طاهر پارسا رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان اظهار داشت:در آستانه فرا رسیدن شب یلدا در سراسر استان کردستان طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اجرا می شود.

 طاهر پارسافر بیان کرد: با عنایت به ضرورت تامین سلامت و اطمینان خاطر شهروندان و مصرف کنندگان انواع فرآورده‌های خام دامی در روز‌های منتهی به پایان آذر ماه و شب یلدا، اکیپ‌های بهداشت عمومی جهت نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۲۷ آذر ماه لغایت اول دی ماه سال جاری به صورت ویژه در ساعات اداری و غیر اداری تمامی مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کردستان را مورد بازرسی قرار خواهند داد.

او افزود: در این طرح با استفاده از ظرفیت تمامی همکاران در شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و ستاد، با هدف نظارت بر تولید فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، آلایش خام دامی، ماهی و ... با سرکشی و بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه ها، رستوران ها، مراکز تهیه غذای آماده، قصابی ها، مرغ و تخم مرغ فروشی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... انجام خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان از شهروندان عزیز درخواست نمود فرآورده‌های خام دامی تنها با داشتن مهر و برچسب دامپزشکی با تاریخ تولید و مصرف و از مراکز رسمی و مورد تائید دامپزشکی تهیه فرمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و تولید و توزیع فرآورده خام دامی، مراتب را به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و یا سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.