هواشناسی از تقویت بارش‌ها از اواخر وقت شنبه تا پایان سه‌شنبه در شمال استان بوشهر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در این مناطق خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت شنبه (۲۷ آذر) تا پایان سه‌شنبه (۳۰ آذر) در برخی نقاط شمالی استان به‌ویژه نقاطی از شهرستان‌های دیلم و گناوه که با مناطقی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان همسایه هستند، بر شدت بارندگی‌ها افزوده شود که در پی آن، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی منشعب از این دو استان دور از انتظار نیست.

او افزود: در این مدت ضمن آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شمالی استان، احتمال جاری شدن سیلاب‌های موقتی در رودخانه‌های فصلی و جاده‌های شمال استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خواسته است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از آبگرفتگی معابر و وزش باد صورت گیرد. همچنین از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری، و از محصولات کشاورزی مراقبت شود.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر

آسمان استان تا فردا قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی ابری و در برخی از نقاط عمدتا مناطق شمالی استان همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق خواهد بود.

جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

فردا در بندر بوشهر، جزر اول دریا ساعت ۰۱:۳۱ بامداد، مد اول ساعت ۰۶:۴۷، جزر دوم ساعت ۱۱:۲۱ و مد دوم ساعت ۱۸:۱۸ اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.