معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

حمایت از نخبگان با هدف جلوگیری از فرار مغز ها

پناهی گفت: باید برای جلوگیری از فر ار مغز‌ها به حمایت از نخبگان اقدام کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم نهمین جشنواره علمی پژوهشی سینا با تمرکز بر دستاورد‌های نوین حوزه ارولوژی که در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه سلامت اظهار کرد: دانشگاه‌ها در دهه‌های گذشته ماموریتشان آموزش و توانمندی سازی دانشجویان بود و با گذشت زمان دانشگاه‌ها روی به پژوهش محور آوردند.

او ادامه داد: ما با حفظ ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی ما ماموریت داشته تا دانش به فناوری، مار آفرینی و محصول تبدیل کنیم و این مرکز دانشگاه‌های نسل سوم محسوب می‌شوند. نخبه پروری و بکارگیری آن‌ها در مراکز درمانی و تحقیقاتی باید استفاده بیشتری کنیم. تحقیقات ما باید به سمتی برود تا مشکلات و نیاز‌های کشور را برطرف کند و پژوهش باید کاربردی باشند. با نخبه پروری از جلوی فرار نخبگان کشور گرفته می‌شود.

پناهی بیان کرد: مراکز تولید دانش باید بر پایه فناوری و محصول محور باشند. در حوزه تحقیقات دانشجویی بودجه‌های خوبی داریم و از تحقیقات کاربردی دانشجویی حمایت می‌شوند. 

در ادامه مراسم سیم فروش مشاور وزیر بهداشت گفت: در حدود ۴۰ سال پیش ایران تنها ۱۵۰ متخصص ارولوژیست داشت و برای انجام سنگ شکنی تمام بیماران زیادی به خارج از کشور اعزام می‌شدند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داریم و خوشبختانه در منطقه حرف برای گفتن داریم و پیشرفت خوبی در این حوزه و علم پزشکی علی رقم تمام تحریم‌ها و سنگ اندازی‌ها داریم.

سیم فروش گفت: محققان کشورمان تلاش زیادی در حوزه پزشکی داشته و کار‌هایی درخشانی با همت دانشمندان جوان در ایران شده است. تحقیقات کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مقوله پژوهش از جایگاه بهتری برخوردار باشد.

بودجه پژوهش و تحقیقات مناسب نیست

در ادامه مراسم بصیری رئیس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بودجه مرکز تحقیقات ما صرف هزینه پرسنلی می‌شود و متاسفانه بودجه پژوهش و تحقیقات مناسب نیست.

پژوهش باید به گونه‌ای باشد تا کارساز بوده و هزینه را کاهش بدهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نخبه پروری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اگه تو این مملکت نخبه سالاری حاکم بود که الان تو مریخ آپارتمان میساختیم
آخرین اخبار