معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: حضور کارشناسان و مروجان آموزش همگانی پلیس استان در پیشگیری و کاهش جرایم نقش بسیار مهم و اثر گذاری در پیشگیری و کاهش جرایم دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  به منظور توسعه و گسترش بحث آموزش همگانی و آگاه سازی نوجوانان و جوانان به ویژه دانش آموزان در سطوح مختلف جلسه هماهنگی پلیس سیستان وبلوچستان  با اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور سرهنگ "علی رحیمی" معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و "دکتر میری" معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش در محل آن اداره برگزار شد.

سرهنگ رحیمی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در این جلسه به رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی در پیشگیری از جرائم اشاره کرد وگفت: امروز معاونت اجتماعی این رویکرد را به عنوان یک کار فرهنگی به کار گرفته که آثار مثبت و خوبی نیز به همراه داشته است.

وی گفت: انواع پیشگیری بر مبنای سه مرحله وقوع جرم، آزموده شده و اتفاق نظر صاحب نظران بر این است که پیشگیری اجتماعی، مؤثرترین نوع پیشگیری می‌باشد.

وی گفت: پیشگیری اجتماعی متمرکز بر ارتقاء سطح دانش تمرکز دارد و باید افراد را در اقشار مختلف مورد آموزش قرار دهیم و افرایش مهارت‌های رفتاری را به آنان بیاموزیم.

سرهنگ رحیمی؛ با تأکید براینکه هدف اصلی نیروی انتظامی از تربیت مدرسان و مربیان آموزش همگانی و اعزام آن‌ها به مدارس، مساجد و دیگر محافل مردمی، پیشگیری از جرائم و کاهش تخلفات است گفت: امروزه تحقیقات گسترده و علمی پلیس نشان می‌دهد بسیاری از بزه دیدگان خود در تحقق وقوع جرم مقصرند و آن‌ها بدون آگاهی فرصت ارتکاب جرم را در اختیار مجرمان قرار می‌دهند پس چه بهتر که با آموزش صحیح آنان، فرصت جرم را از مجرمان بگیریم.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت:پلیس یک سازمان انتظامی و اجتماعی است.

وی گفت: با همکاری و همسویی تمام دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط، بتوانیم هر چه بیشتر در پیشگیری و کاهش جرایم قدم‌های مهمی را برداریم به گونه‌ای که اقدام نماییم که روزی شاهد وقوع یک تخلف یا جرمی در جامعه نباشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار