در آستانه چهل و چهارمین سالگرد اقامت رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر، جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان با حضور در بیت ایشان، با مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  دانش آموزان ایرانشهری در حالی که عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند، از نزدیک با منزل و مکان زندگی آیت الله خامنه‌ای در دوران ستم شاهی آشنا شدند.

عبدالغفور حسینی مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر گفت: امروز مردم ایرانشهر بخصوص نسل جوان افتخار می‌کنند که روزی پدران آنان میزبان مقام معظم رهبری بوده اند.

رحمان ریگی مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهرهم گفت: رژیم ستم شاهی، رهبر معظم انقلاب را در ٢٨ آذر سال ١٣۵۶ به این شهر تبعید کرد که برخلاف انتظار سردمداران رژیم پهلوی، معظم له ارتباط تنگاتنگی با مردم و علمای منطقه برقرار کردند.

رحمان ریگی گفت: آیت الله خامنه‌ای در جریان سیل همان سال به یاری مردم سیل زده ایرانشهری شتافتند که این خود زمینه برقراری ارتباط نزدیکتر مردم شهر و روستا‌های ایرانشهر را با رهبری فراهم کرد.

وی گفت: ساختمان و بیت رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید ایشان در ایرانشهر به عنوان نخستین موزه قرآن و عترت در جنوب سیستان و بلوچستان همواره میزبان علاقه‌مندان است و این بنا در سال ١٣٨۶در فهرست آثار ملی ثبت و مرمت شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری ایرانشهر با بیان این که رهبر معظم انقلاب از ۲۸ آذر ۱۳۵۶ تا ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ در ایرانشهر سکونت داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان هیچگاه ایرانشهر را از یاد نبردند و همواره با بسیاری از مردم این شهرستان ارتباط شان را حفظ کردند و حتی در سفر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافتند و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.

همچنین به مناسبت سالگرد اقامت رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر، دوازدهمین همایش خورشید ولایت فردا صبح ساعت هشت و سی دقیقه در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار می‌شود.

از مردم دعوت شده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار