همزمان با پنجمین روز از هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز و باحضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان جشن بزرگ تکلیف ویژه دانش آموزان پسر مدارس ناحیه یک سنندج برگزارشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امروز و همزمان با پنجمین روز از هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان آئین نمادین جشن بزرگ عبادت ویژه دانش آموزان پسر پایه هشتم مدارس تیزهوشان حافظ امام شافعی و شهید وطن خواه آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد و دانش آموزان سن تکلیف خود را طی آیینی ویژه جشن گرفتند.

در این آیین معنوی تربیتی که با مشارکت مدارس تیزهوشان، حافظ، امام شافعی و شهید وطن خواه برگزارشد؛ دانش آموزان پایه هشتم متوسطه اول این مدارس با قرائت سوگند نامه، با خدای خود پیمان بستند تا با عمل به واجبات دینی و دوری از محرمات به فرامین خداوند بزرگ عمل نموده و همیشه قدردان نعمت‌های الهی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با تبریک به دانش آموزانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند؛ گفت: شما امروز به سنی رسیده اید که در برابر خداوند متعال، خود و دیگران مسئولیت‌هایی دارید و باید به آن عمل کنید.

 رشید قربانی با بیان اینکه دانش آموزان امروز در برابر خداوند تکالیفی بر عهده دارند؛ ادای فریضه نماز را اولین تکلیف دانش آموزان شرکت کننده در این جشن عنوان کرد.

در ابتدای این برنامه معنوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و دست اندرکاران این برنامه معنوی خطاب به دانش آموزان حاضر در این مراسم گفت: امروز بندگی و عبادت شما رسمیت پیدا می‌کند.

سید فواد حسینی با تبریک این اتفاق خجسته و مبارک به دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند، گفت: این اتفاق نقطه عطفی در زندگی هر مسلمانی است.

او فرصت عبادت و بندگی را از مراتب بالای بشریت عنوان کرد و اظهار داشت: در آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج مجموعه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی پیش بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج فعالیت مراکز دارالقرآن ها، توسعه و تجهیز نمازخانه ها، مسابقات فرهنگی نماز و اذان در طول سال را از اهم برنامه‌های حوزه قرآن دانست.

اجرای ویژه برنامه‌های هنری و دف نوازی و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

در پایان این مراسم، دانش آموزان شرکت کننده در جشن تکلیف، در مسجد جامع شهر سنندج به اقامه نمازپرداختند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.