رئیس مرکز بهداشت قم از واکسینه شدن ۹۱ درصدی معلمان قمی در برابر بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دکتر سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت قم  در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای استان با اعلام خبر واکسینه شدن حدود ۹۱ درصد فرهنگیان قمی در برابر بیماری کرونا گفت: میانگین واکسیناسیون فرهنگیان و معلمان استان با رسیدن به عدد ۹۱ درصد از میزان کشوری که ۸۶ درصد است بالاتر رفته است.

او در ادامه با اشاره به تزریق روزانه بیش از ۵ هزار دُز واکسن در استان گفت: حدود ۷۱ درصد از جمعیت استان قم تاکنون واکسن زده اند و بیشتر واکسن‌هایی که این روز‌ها در استان تزریق می‌شود مربوط به دُز دوم و سوم است.

محبی با اشاره به حضور بیش از ۱۴ هزار فرهنگی و بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در استان گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی به طور متوسط ۸۰ درصد در سطح استان رعایت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که بازرسان مرکز بهداشت به صورت مرتب و روزانه از مدارس استان بازدید می‌کنند، گفت: تهویه نامناسب، گندزدایی نکردن اماکن و همچنین رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی بیشترین چالش‌های بهداشتی مدارس است.

 او در ادامه به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی از مشاغل، اماکن و اصناف اشاره کرد و گفت: بانک‌ها، مرکز شماره گذاری خودرو و پایانه‌های مسافربری به ترتیب با ۴۰، ۴۵ و ۴۷ درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله مشاغل و اماکنی هستند که کمترین میزان رعایت را ثبت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به واکسینه شدن حدود ۴۷ درصد اتباع ساکن قم گفت: حدود ۲۰۰ هزار تبعه مجاز و غیرمجاز در قم سکونت دارند که تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر از آن‌ها در مقابل  بیماری کرونا واکسینه شده اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار