رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری گفت:خون شیعه و سنی در حادثه تاسوعای سال ۸۹ چابهار درهم‌آمیخته شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  ملیحه رضایی   رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری در حاشیه یازدهمین یادواره شهدای تاسوعای حسینی چابهار گفت:خون شیعه و سنی در حادثه تاسوعای سال ۸۹ چابهار درهم‌آمیخته شد.

وی گفت: ریختن خون شیعه و سنی در تاسوعای حسینی چابهار نشان از وحدت و همبستگی ملت بود چراکه آن‌ها زمان شهادت هم در کنار هم بودند.

ملیحه رضایی  هدف دشمن از حادثه تاسوعای چابهار مقابله با انقلاب بود برای همین منظور این حادثه بزدلانه را به وجود آوردند و واقعا مظلومیت عزاداران حسینی اعم از شیعه و سنی را به جهانیان و کشورهای خودفروخته و وابسته به رژیم اشغالگر قدس اسرائیل کودک‌کُش و آمریکای جنایتکار نشان داد.

وی  گفت: موضوع اصلی این است که اینگونه جنایات همواره از آغار انقلاب اسلامی بوده و هیچ‌گونه خللی در عزم و اراده ملت شریف ایران اسلامی وارده نکرده بلکه وحدت ملی را محکم‌تر ساخته است.

رضایی گفت: در این حادثه نقاب از چهره دشمنان ایران اسلامی برداشته و خلق و خوی وحشی‌گری وخون‌ریز دشمنان اسلام و عناصر خود فروخته را آشکار ساخته است و این گونه حوادث در راستای ایجاد تفرقه و دو دستگی میان ملت ایران برنامه‌ریزی شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری با اشاره به اینکه مردم همیشه هوشیار و آگاه هستند و در حادثه خونین تاسوعای حسینی خون شیعه وسنی درهم آمیخته شد که بیش از بیش این وحدت را نمایان کرد، گفت: دشمنان ایران اسلامی که همواره در میدان نبرد و تمامی عرصه‌های بین‌المللی با خفت و خواری از ملت شریف ایران شکست خورده اند همواره در پی ایجاد تفرقه و نفاق میان مردم هستند.

رضایی گفت: با هوشیاری مردم و علمای بزرگوار اعم از شیعه و سنی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری این تیر دشمن به سنگ خورده و این حادثه نه تنها تفرقه میان مسلمانان وارد نکرده بلکه مردم ما چهره پلید دشمنان را بهتر شناخته و اتحاد و وحدت میان مردم بیشتر و محکمتر شده است و هیچگاه این‌گونه مسائل نمی‌تواند در وحدت ملی و اتحاد مردم ما خللی وارد کند.

وی گفت: دشمنان خیال باطل دارند چراکه ملت ایران با رهبری امام خامنه‌ای قدرت خود را به رخ جهانیان کشیده و هرگز شاهد تفرقه میان شیعه و سنی نخواهیم بود.

وی گفت:رهبر معظم انقلاب با بیانات حکیمانه خود چهره منحوس و پلید آمریکا و نوکرانش که هدفشان تفرقه است را به درستی به تمامی مسلمانان جهان نشان داده‌اند و فرمایشات ایشان چراغ هدایت و رهایی از ظلم و ستم و رسیدن به خودکفایی و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام است که باید به این رهنمودها جامه عمل بپوشانیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری گفت: همواره بیانات گوهربار مقام معظم رهبری، ملت ایران را با توکل به خداوند منان از شر دشمنان حفظ کرده است و امروز کشور ما نعمت آزادی و امنیت و استکبار ستیزی و رشد و پیشرفت در تمامی عرصه‌های بین‌المللی را با تکیه به اراده ملی و حفظ وحدت در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهبری امام خامنه‌ای بدست آورده است.

رضایی گفت:نقطه عطف حادثه سال ۸۹ چابهار برای مردم مظلوم استان ما همان حفظ وحدت و اتحاد است.

وی گفت: درخصوص این حادثه که روز بزرگداشت شهرستان چابهار نیز است بایستی مظلومیت شهدا و مجروحان این حادثه دلخراش و یاد و خاطره شهدا را که واقعا کربلای امام حسین بود زنده نگهداشت و با برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های شهدا یاد این شهدا و مظلومیت آنان را نمایان کنیم.

 این حادثه خونین یازده سال پیش در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ حادثه تاسوعای حسینی زمانیکه دسته‌های سینه زنی پس از طی کردن مسیر، خود را برای ورود به مسجد و اقامه نماز ظهر آماده می کردند، رخ داد.

این حادثه در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار (میدان شهدای تاسوعای حسینی) توسط یکی از گروهک‌های تروریستی به وقوع پیوست و ۴۰ شیعه و سنی از پیروان راستین سرور و سالار شهیدان در خون خود غلتیدند و به قافله شهدای اسلام پیوستند و ۹۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار