دولت مراکش از شناسایی نخستین ابتلا به سویه اُمیکرون ویروس کرونا خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت مراکش امروز (چهارشنبه) از شناسایی نخستین ابتلا به سویه اُمیکرون در این کشور خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد «نخسین ابتلا به سویه جدید اُمیکرون در یک شهروند (زن) مراکشی شناسایی شد. اوضاع سلامت وی باثبات است و نگرانی در این زمینه نیست».

این بیمار در بیمارستانی در دارالبیضاء، پایتخت اقتصادی مراکش، تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت.

مقامات مراکش تصمیم گرفتند مرز‌های هوایی و دریایی را تا ۳۱ دسامبر ببندند تا آنچه را این کشور در مبارزه با شیوع به دست آورده است، حفظ کنند.

با وجود این، دولت مجوز پرواز‌های ویژه‌ای را برای بازگرداندن اتباع مراکشی از دیگر کشور‌ها صادر کرد و به طور استثنا، مرز‌های خود را برای شهروندانی که در خارج گرفتار شده اند و می‌خواهند از سه کشور پرتغال، ترکیه و امارات  باز گردند، بازگذاشت.

گفتنی است روز گذشته نیز «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با محوریت همه‌گیری کرونا، هشدار داد سویه جدید این ویروس با نام «اُمیکرون» سریعتر از هر نوع دیگر کرونا در حال گسترش است.

ادهانوم در بخشی از سخنانش گفت: «اُمیکرون با سرعتی در حال گسترش است که در هیچ سویه دیگری ندیده بودیم. تاکنون ۷۷ کشور در جهان مواردی از اُمیکرون را گزارش داده‌اند. واقعیت این است که اُمیکرون احتمالا در بیشتر کشور‌ها وجود دارد؛ حتی در آن‌هایی که هنوز شناسایی نشده است.»

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت سپس با اشاره به آنکه برخی از کشور‌ها اُمیکرون را سویه کم خطرتری جلوه می‌دهند، گفت: «آن‌ها می‌گویند اُمیکرون خفیف‌تر است، اما ما می‌دانیم که این سویه مسری‌تر است؛ البته ما هنوز نسبت به خفیف یا قوی‌تربودن این سویه نظری نداریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار