باغ بالا در شهر کابل یکی از دیدنی ترین مکان تاریخی این شهر است که درختان سرسبز آن را پوشانده و به این باغ زیبایی خاص بخشیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باغ بالا که در سمت شمال شهر کابل درمنطقه کارته پروان، بالای یک تپه موقعیت دارد، یکی از دیدنی ترین مکان تاریخی است که درختان سرسبز آنرا پوشانده است و به این باغ زیبایی خاص بخشیده است.

هوتل انترکانتیننتال که اکنون در اختیار دولت قرار دارد یکی از بناهای قدیمی دیگر است که در زمان ظاهرشاه، پادشاه سابق افغانستان اعمار گردید که در داخل این باغ قرار دارد و از ز مان های قدیم تا کنون، به عنوان یکی از هوتل های بین المللی که از تمام امکانات برخوردار است با داشتن غذاهای متنوع وطنی و خارجی اکنون نیز فعالیت دارد.

قصر باغ بالا نیز که یکی از کهن ترین مکان دیدنی و تاریخی این باغ است در سال 1880 تا 1901 میلادی توسط عبدالرحمان خان ساخته شد که در آن زمان، شاه سابق افغانستان از آن به عنوان دفتر بودوباش خود استفاده میکرد.

در داخل این باغ، رستورانتهای سنتی در فضای آزاد وجود دارد که مردم بیشتر در فصل های بهار و تابستان زمانیکه به این باغ می آیند به این رستورانتها سر میزنند.

شماری از کودکان در محوطه این باغ با فروش انواع اجناس و خوراکی ها، مصارف خانواده های شانرا تامین میکنند که در زمان بازدید مردم ازین باغ، بخصوص در روزهای جمعه و تعطیلی، بازار شان گرم است.

اطراف این باغ را ن خانه های مسکونی مردمانی احاطه کرده که از سالها قبل درین منطقه، بودوباش داشته و از ساکنان بومی و اصیل کابل به شمار میروند.

اکنون ده ها نفر از سوی شهرداری کابل برای نگهداری و سرسبزی این باغ موظف اند که همه روزه در داخل این باغ مصروف کار اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.