شهردار تهران مطرح کرد؛

مدیر جهادی خود را جدا از فکر و اندیشه نمی‌داند

زاکانی گفت: اساس مشکلاتی که امروز شهر‌ها با آن دست به گریبان هستند، کم توجهی به عنصر و جوهره فکری پژوهش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و عزت و قدرت در این مسیر در سایه دانایی و توانایی برای ما حاصل خواهد شد. دانایی مقدمه توانایی است و این دانایی با پژوهش و اندیشه ورزی، فکر و خلاقیت میسر خواهد بود.
وی افزود:. در این جشنواره در قالب ۱۶ موضوع ۲۰۲۹ اثردریافت کردیم و امیدواریم بتوانیم مسیری را دنبال کنیم تا گره از مشکلات شهر‌ها برداشته شود و حتی بتوانیم در مسیر افق‌های پیش رو گام برداریم
زاکانی ادامه داد: وقتی به گام دوم انقلاب توجه می‌کنیم، درمی یابیم که دراین گام نیاز به ساختن و الگو شدن داریم. اگر گام اول ایستادگی و مقاومت و حرکت در مسیر رشد بود در گام دوم باید یک جهش و تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

زاکانی با بیان اینکه این جشنواره بر سه محور اساسی در قالب شهر‌ها و مدیریت شهری در گام دوم انقلاب اسلامی و در سده جدید، بازگشایی شهر‌ها در دوره پسا کرونا و رصد تحولات شهر‌ها و مدیریت شهری در پایان سده تاکید دارد، گفت: اگر انقلاب اسلامی در ابتدا به سرعت مورد توجه قرار گرفت امروز نیز نیازمند الگو‌هایی است که تحقق شعار‌های انقلاب اسلامی را در عمل نمایان کند. امروز نیازمند این هستیم که در شهر‌ها و روستا‌ها از ویژگی‌های انقلاب اثر‌های قابل رویت را به تصویر بکشیم که برای تحقق این مهم بحث اراده، عمل و گام‌های بلند باید مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: نقطه آغازچنین موضوعی فکر است و مبتنی بر این فکر و خلاقیت‌های آن بحث اراده و عمل که باید در گام دوم انقلاب به آن سمت و سو برویم. اگر توجه به راه طی شده در ۱۰۰ سال گذشته تا امروز در این جشنواره مورد دقت قرار بگیرد می‌بینیم که باید به سه نهاد عدلیه، نظمیه و بلدیه و رشد یافتگی در حال و نگاه به آینده آن‌ها توجه داشته باشیم.
زاکانی عنوان کرد: باید بتوانیم از این برهم انباشتگی مشکلات، راه حل نظام مسائل و تصویر روشنی از آینده بسازیم و به سمت الگو مدنظرگام بلندی برداریم و باید ناظر به حرکت جمعی، نسبت به هوشمند سازی ظرفیت‌هایی که درهمین دو سال اخیر ایجاد شده تاکید ویژه‌ای داشته باشیم.
شهردار تهران تصریح کرد: اساس مشکلاتی که امروز شهر‌ها با آن دست به گریبان هستند کم توجهی به عنصر و جوهره فکری پژوهش هاست که در حقیقت امر علم و دانش و فکر ظرفیتی خلق می‌کند که می‌توانیم از انباشت مسائل و مشکلات بکاهیم و امنیت، آسایش و رفاه و عدالت را در آینده به ارمغان بیاوریم.

وی در پایان گفت: مدیر جهادی خود را جدا از فکر واندیشه نمی‌داند و مرتبا به آن‌ها رجوع می‌کند. دستاورد‌های درست اندیشه‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهد و با اراده دنبال می‌کند. این امر باعث می‌شود آینده خوبی محقق شود و این موضوعی است که امروز در سرلوحه مدیریت ما قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار