رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از فعالیت ۹ پایگاه مشاوره در سطح این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرزاد رحیمی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فعالیت ۹ پایگاه مشاوره اظهار داشت: از این تعداد ۳ پایگاه در دانشکده‌ها، ۵ پایگاه در خوابگاه‌های دانشجویی و پایگاه اداره مشاوره مستقر در معاونت دانشجویی و امور فرهنگی واقع در مجتمع آموزشی رحمتیه فعال است.

او افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید (مهر ماه ۱۴۰۰) تاکنون ۲۱۰ مورد مشاوره به صورت حضوری و مجازی و از طریق سامانه تلفنی صدای مشاور انجام شده است.

رحیمی اضافه کرد: از این تعداد ۷۶ مورد مشاوره در خصوص مداخله در افت تحصیلی دانشجویان بوده است.


بیشتر بخوانید


او تشکیل گروه‌های همتا یار و برگزاری کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته عنوان کرد.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اینک افزایش افکار خود آسیب رسان، افزایش وابستگی به فضای مجازی و گرایشات غیر درسی در فضای مجازی به عنوان تهدیدات بین دانشجویان مطرح است.

رحیمی تصریح کرد: اختصاص فضای مناسب در سطح شهر و نزدیک بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات مشاوره ای، غربالگری دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان پزشکی سال‌های بالاتر از جمله اقدامات پیشنهادی برای کنترل و کاهش چالش‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار