مدیر نظارت بر اصناف مشهد گفت: طرح تشدید نظارتی شب یلدا چند روزی است در مشهد اجرا شده است و تا ۲ دی‌ماه ادامه دارد و با تخلف گران‌فروشی به‌شکل جدی برخورد می‌کنیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری مدیر نظارت بر اصناف مشهد گفت: در آستانه شب یلدا بازار میوه، آجیل و شیرینی، گل و حتی رستوران‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است و نظارت بیشتری را می‌طلبد. در بحث میوه از مبدأ که میادین بار است، نظارت را آغاز کردیم و این طرح تا عرضه و نظارت بر اصناف ادامه دارد.

وی گفت: در ۸ ماه اول امسال ۱۲۶ هزار و ۳۴۰ بازرسی از واحد‌های صنفی شهر انجام دادیم که منجر به تنظیم ۸۷۲۷ فقره فرم گزارش تخلف به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال شد که گزارش‌ها را به تعزیرات حکومتی فرستادیم.

مدیر نظارت بر اصناف مشهد گفت: با تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک داریم و قرار شده است اتحادیه آجیل و خشکبار، چند واحد صنفی منتخب را برای عرضه آجیل باکیفیت و با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان معرفی کند که با بنر‌های یکدست شناخته می‌شوند و بیشتر در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار فعال‌اند.

دلداری گفت: با تخلف گران‌فروشی به‌شکل جدی برخورد می‌کنیم در زمینه محصولات کشاورزی، نظارت قبل از عرضه به سازمان جهاد سپرده شده و نظارت بر عرضه هم به اصناف مربوط است.

وی گفت: بیشترین تخلفات در گران‌فروشی با ۳۹۵۰ مورد، درج‌نکردن قیمت و نصب‌نکردن نرخ‌نامه با ۲۴۸۰ مورد، تخلف کم‌فروشی با ۷۱۶ مورد و تقلب با ۶۱۴ مورد گزارش شده است.

مدیر نظارت بر اصناف مشهد گفت: در ۸ ماه اول سال ۱۶۰۰ بازرسی از نانوایی‌های شهر انجام دادیم که ۱۷۳۰ فقره فرم تخلف به ارزش ۳۲ میلیارد برای نانوایی‌ها بوده است. گران‌فروشی در رأس تخلفات در نانوایی‌ها با ۹۸۰ مورد، کم‌فروشی با ۵۴۴ مورد و عرضه خارج از شبکه هم با ۱۲۶ مورد بوده است.

دلداری گفت: در بازار مرغ هم حدود ۵۶۰۰ مورد بازرسی انجام دادیم که ۵۵۰ فقره فرم تخلف به ارزش ۲۱ میلیارد ریال صادر کردیم. گران‌فروشی با ۳۸۴ مورد در رأس بوده است، تقلب با ۱۱ مورد، عرضه خارج از شبکه هم ۳۰ مورد بوده است.

وی گفت: تلاش شده است روزانه ۴۰ گروه بازرسی با همکاری اتحادیه صنفی در شهر داشته باشیم، پوشاک هم زیر نظارت ما قرار گرفته است و در طرح عفاف و حجاب، با فروش لباس‌های نامتعارف برخورد می‌کنیم. شهر مشهد بعد از تهران در زمینه آماری و تخلف‌یابی، استان دوم است؛ باتوجه‌به اینکه تهران که اولین کلان‌شهر ایران است، ۳۰۰ بازرس دارد و ما حدود ۴۰ بازرس نظارتی داریم.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.