در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش از ۳۸ معلم و دانش آموز پژوهشگر استان قزوین تجلیل شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش در آئین تجلیل از ۳۸ پژوهشگر، معلم و دانش آموز استان قزوین با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی گفت: امسال علیرغم شرایط کرونا، فعالیت‌های پژوهشی، رشد قابل توجهی داشته است.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از کتاب‌های درسی دانش آموزان تقویت کننده جریان‌های علمی هستند که پرسشگری، پژوهشگری و روش‌های حل مسئله را ترویج می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس در بعضی از دروس به دانش آموزان فعالیت‌هایی پیشنهاد شده که انجام آن‌ها به نوعی تقویت کننده اقسامی از تفکر و پژوهش محسوب می‌شود.

وی افزود: کتاب هایی، چون علوم تجربی و مطالعات اجتماعی، مملو از فعالیت‌های پژوهشی است که هم دانش آموز را به جستجوگری و جمع آوری اطلاعات ترغیب می‌کند و هم طراحی تحقیق، کنترل متغییرها، مهارت ها، اندازه گیری ها، پیش بینی‌ها و تفسیر یافته‌ها را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

امانی طهرانی با اشاره به اهمیت مقوله طراحی تحقیق درمدارس تصریح کرد: اقدام پژوهی، مطالعه موردی، درس پژوهی و درس کاوی، مهمترین پژوهش‌هایی هستند که می‌تواند به معلمان کمک کند تا نقش خود را در تربیت دانش آموزان، بهتر ایفا کنند.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروزه در برنامه‌های درسی وزرات آموزش و پرورش، بر توجه به مسئله علم و یادگیری همراه با پژوهشگری و روش‌های حل مسئله تأکید شده است.

وی افزود: یکی از زیر نظام‌ها و مؤلفه‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، زیرنظام پژوهش و ارزشیابی است که به تصویب شورای عالی آموزش پروش رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.