برقراری گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از افراد مشمول طرح بیمه خانوار روستایی و عشایر شناسایی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در مراسم اجرای عملیاتی طرح بیمه یک میلیون و۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایر گفت: جامعه هدف این صندوق مولد، میراث‌دار فرهنگ و حافظ امنیت سیاسی کشور است اگر چتر حمایتی جمهوری اسلامی ایران در جامعه هدف گسترش یابد در در راستای عدالت اجتماعی قدم برداشتیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی و عشایری اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر متعلق به ۳ قشر روستاییان، کشاورزان و عشایر است و ۱۸۰۰ کارگزار پر تلاشی که دغدغه‌ی انجام رسالت این صندوق را دارند را حمایت می‌کنیم.

برقراری بیان کرد: رویکرد متفاوتی در مدیریت این صندوق داریم و باید بدانیم تحول از جنس شعار نیست بلکه اقدام و عمل است اعتقاد دارم اگر خودمان را وقف خدمت کنیم اگر تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم اتفاقات خوبی خواهد افتاد با تلاش‌های موثر و نگاه‌های راهبردی می‌توانیم رسالت خود را به شایستگی انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی و عشایری اظهار کرد: طرح گسترش چتر حمایتی بیمه اجتماعی بر اساس اصول ۲۹ قانون اساسی منویات مقام معظم رهبری در راستای نظام بیمه‌ی تامین اجتماعی فراگیر است یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از افراد مشمول این طرح شناسایی شدند و در حال حاضر این طرح در مرحله اجرایی شدن قرار گرفته است.

برقراری بیان کرد: این طرح مشمول افراد کم برخوردار است و افرادی که شناسایی شدند از دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد (ره)، بهزیستی بودند و این کار با اقدام و پیگیری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به طور رسمی اجرا شد.

در این نشست کارگزاران استان‌های مختلف کشور خواسته‌ها و مسائل خود را با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایری در میان گذاشتند.

ایجاد تفاوت در سن بازنشستگی خانم‌ها و آقایان، امکان خرید سربازی، اضافه شدن خدمات درمانی و کفن و دفن، پرداخت بیمه بیکاری، افزایش مبلغ مستمری، امکان بازخرید سوابق بیمه‌ای، از مهم‌ترین مسائل و خواسته‌های کارگزاران این صندوق بود.

حجت‌الله عبدالملکی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط مجازی با نشست صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با طرح گسترش چتر حمایتی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جمعیت این صندوق ۸۰ درصد بیش‌تر شد و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شناسایی تحت پوشش قرار گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر نسبت پشتیبانی این صندوق به دلیل جوان بودن خوب است، اما از همین حالا باید از وضعیت ناترازی مالی در آینده جلوگیری کنیم تا به وضعیت تامین اجتماعی و سایر صندوق دچار نشود.

عبدالملکی بیان کرد: باید تلاش کنیم جمعیت بیشتری تحت حمایت و عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بیایند تا پیشرفت کنیم.

وی افزود: در زمینه بودجه سعی داریم منابع همه‌ی صندوق‌ها به ویژه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را افزایش دهیم و خبر‌های خوبی در راه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۲۰:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام لطفا بگیدخانمی که از39 سالگی بیمه عشایرپرداخت کرده ,وقتی مثلادر50 سالگی فوت میکنه ودخترهاش ازدواج کردندوشوهرش بیمه تامین اجتماعی داره پولهایی که واریز کرده چی میشه؟؟یعنی مستمریش؟؟؟
آخرین اخبار