افشارچی گفت:طبق دستور رئیس جمهور روغن نباتی جهان بایدبا تمام ظرفیت فعالیت کندوآنچه برای مااولویت دارد،تأمین مواداولیه این کارخانه برای افزایش تولید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افشارچی استاندار زنجان امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بابیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از مسائل مربوط به بدهی‌ها و معوقات پرداخت‌ها در خصوص روغن نباتی جهان را در نظر نمی‌گیریم، گفت: آنچه که حائز اهمیت و دارای اولویت بوده افزایش تولیدات کارخانه با ظرفیت بالا بر اساس دستور و تأکیدات رییس جمهور در سفر به زنجان است.

او به ماهیت جلسات تشکیل شده برای حل مشکل واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: متولیان این جلسات در دعوت از افراد دقت لازم را داشته باشند تا این کارگروه‌ها از ماهیت و هدف اصلی خود که همان حل و فصل مشکلات حوزه تولید است، خارج نشود.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه مدیرعامل کارخانه روغن نباتی جهان فقط بخشی از هزینه خریداری کارخانه را پرداخت کرده است، ادامه داد: ۴۵ میلیارد تومان هزینه خرید این کارخانه بوده که فقط ۱۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و هنوز حتی بقیه چک‌ها هم پرداخت نشده است.

افشارچی با بیان اینکه مدیرعامل کارخانه جهان باید همه معوقات شرکت اعم از مطالبات اداره مالیات و تأمین اجتماعی را پرداخت کند، گفت: در این خصوص بیت المال ضایع شده است.

او افزود: ما فراتر از قانون برای این شرکت اقدامی انجام نخواهیم داد و با قوت پیگیر باز گرداندن بیت المال هستیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جلسات آینده باید در راستای پیگیری مصوبات این جلسه برگزار شود، ادامه داد: در جلسات ستاد تسهیل، برای ارزیابی هرچه بهتر اقدامات صورت گرفته و خروجی مطلوب، گزارش مبسوط تصویری نیز ارائه شود.

فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در این کارگروه با اشاره به مشکل روغن نباتی جهان که مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف آن تا یک ماه بعد از سفر است، گفت: از استاندار زنجان می‌خواهیم واحد تولیدی روغن نباتی جهان را مکلف کند تا نسبت به واریز معوقات و بدهی‌های خود به امور مالیاتی و تأمین اجتماعی اقدام کند.

او افزود: بعد از حل ۲ مشکل حوزه مالیاتی و تأمین اجتماعی، می‌توانیم از طریق ثبت در سامانه جامع تجارت، نسبت به تأمین روغن مایع و مواد اولیه این کارخانه اقدام کنیم و واحد با ظرفیت بالاتری فعالیت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تأکید کرد: در جهت صیانت از تولید در راستای دستور رئیس جمهور و افزایش تولیدات و فعالیت کارخانه با ظرفیت بالا بیش از پیش تلاش می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.