دبیر شورای سلامت اهواز گفت: تاکنون موردی از ابتلا به اُمیکرون در اهواز گزارش نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی‌بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز گفت: روند مراجعات به مراکز بهداشتی، موارد بستری و فوتی کاهشی و شرایط با ثبات بوده و تاکنون موردی از ابتلا به اُمیکرون در اهواز گزارش نشده است.

او افزود: این نوع حدود ۵۰ بار جهش‌یافتگی دارد، کنترل‌های بهداشتی به ویژه در مرز‌های دریایی در حال انجام است و باید حواس‌مان جمع باشد. باید بدانیم و بیماری در جامعه وجود دارد و علاوه بر واکسیناسیون، اصول بهداشتی باید با دقت رعایت شوند.

احمدی‌بلوطکی اضافه کرد: عادی‌انگاری موجب شده که میزان رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک کاهش یاید و به ۵۰ درصد برسد. کاهش رعایت این اصول زنگ خطری است؛ نباید به دلیل شرایط آبی یا دریافت واکسن، نباید به نکات بهداشتی بی توجه بود.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در اهواز ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک مرحله واکسن و ۷۰ درصد نیز دو مرحله واکسن را دریافت کردهاند بنابراین ۲۰ درصد افرادی که یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، برای دریافت دوز دوم تاخیر داشته‌اند. این افراد حدود چهار هفته در تزریق دوز دوم تاخیر داشته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: تقریبا تزریق دوز اول ۳۰ درصد ایمنی لازم را برای چهار تا شش هفته ایجاد می‌کند؛ بنابراین افرادی که یک مرحله واکسن سینوفارم که واکسن غالب در خوزستان است، تزریق کرده‌اند، در صورت تاخیر شش هفته‌ای در تزریق دوز دوم، عملا ایمنی لازم از بین رفته است و باید این افراد سریعتر برای تزریق دوز دوم اقدام کنند تا ایمنی لازم ایجاد شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.