عضو شورای شهر تهران گفت: سازه‌های پاساژ علاءالدین قابلیت بارگذاری مضاعف ندارد و روند حقوقی آن دنبال شده است.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پاساژ علاءالدین جزو پاساژهای ناایمن در شهر تهران محسوب می‌شود و کمیسیون ماده ۱۰۰ رایی را جهت تخلف ساختمانی برای آن صادر کرده بود.

وی ادامه داد: توسط شهرداری تهران این رای اجرا وطبقه اضافی تخریب شد، اما متاسفانه مالک این پاساژ اصرار بر حقوقی دارد که به هیچ وجه به آن تعلق نمی‌گیرد و با یک سری سند‌های رفت و برگشت شده شروع به ساخت و ساز کرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این مالک در ساخت و ساز خود مازاد بر تراکم مجاز مجوز می‌گیرد در نتیجه شهرداری تهران براساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام قلع و قمع می‌کند. اخیرا هم توسط یک کمیسیون که جنبه قضایی دارد رایی را می‌گیرد که این رای مستند بر استعلام  از شهرداری تهران است.

عباسی بیان کرد: حال اجازه ساخت طبقه هشتم و نهم به این فرد داده شده و چنین رایی نیاز به بررسی و بازنگری توسط شهرداری تهران دارد البته روند حقوقی آن دنبال شده، دلایل فنی و شهرسازی اش هم کاملا مشخص است. همچنین سازه‌های این پاساز قابلیت بارگذاری مضاعف ندارد و ایمنی پاساژ هم در وضعیت خوبی قرار ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.