تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان های مقدس ظرفیت خوبی دارند اگر به درستی از آن استفاده شود دادگستری ها تعطیل می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام مروی تولیت آستان رضوی اظهار کرد: تفرقه انگیزی‌ای که در خلال یکی از نماز‌های جمعه که توسط یک امام جمعه نا اهل اهل سنت بیان شد را محکوم می‌کنم، در این موقعیت بیان سخنان تحریک آمیز و سخیف و بر خلاف اصول دین و آیات قرآن شریف ذهن هر انسان آگاهی را به این سمت می‌کشاند که دسمن از سو به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی است.

او تصریح کرد: انگلیس در ایجاد فرقه‌های اسلامی دارای تجربیاتی است و از بین همه تجربیاتش برای دشمنان دین قابل استفاده شده است. از علمای روشن بین و واقع بین و متعهد اهل سنت که این سخنان سخیف را محکوم کردند قدردانی می کنیم.

او گفت: گزارشات خوبی ارائه شد می‌خواهیم از بقاع متبرکه و امامزاده‌ها برای هدایت جامعه استفاده کنیم. امامان ما در زمان حیاتشان منشأ نور و آرامش جامعه به سوی سعادت بودند. اکنون نیز ان‌ها زنده هستند، اما ما از فیضشان محرومیم.

تولیت آستان امام رضا گفت:ر برای حل مسأله‌ای نزد رهبری رفتیم و راهگارشان این بود؛ اگر خود حضرت بودند چیکار می‌کردند و ما برای بار‌ها از این فرموده استفاده کردیم.

حجت الاسلام مروی اظهار کرد: آستان‌ها می‌توانند در احیای سنت‌های اصیل فراموش شده تلاش کنند، سنت‌هایی مانند جلسات قرائت قرآن خانگی را پیگیری کنند. روضه‌های خانگی امری بسیار ارزشمند بود که اگر تعطیل شود جایشان را اموری دیگر خواهد گرفت.

او بیان کرد: اگر ما با دوره‌های قرآن این نیاز مردم را برطرف نکنیم جشن تولد‌ها و جشن‌های غربی که بار دینی و اسلامی ندارد آن را پر می‌کند. آستان‌ها باید در حوزه‌های در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی وحدت رویه و هماهنگی داشته باشند.

تولیت آستان رضوی ادامه داد: مصداق این در زمان کرونا اتفاق افتاد و من در جریان جلساتی که بین تولیت‌ها در شیوع کرونا رقم خورد هستم. هماهنگی‌های زیادی انجام شد و تجربه خوبی بود و می‌توانیم در حوزه‌های دیگر باید وحدت‌ها رویه در حوزه‌های دیگر را ادامه دهیم. می‌شود با هماهنگی کار‌های مشترک و جذابی مانند برگزاری عید نوروز همراه با معنویت انجام دهیم. ما به عنوان تولیت آستان‌ها در حوزه مجاورین کم کاری و از آن غفلت کردیم وباید برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام مروی گفت: در مشهد ممکن است خانواده‌ها حتی ماه‌ها به حرم نروند. آنکه اگر بخواهیم زائر را تحت تأثیر فرهنگ ائمه قرار دهیم اول باید مجاورین را تحت تأثیر فرهنگ ائمه تربیت کنیم.

او بیان کرد: اگر بخواهیم به لحاظ فرهنگی در جامعه تحت تأثیر قرار دهیم باید در حوزه اجتماعی فعال باشیم. مسیحیت فعالیت خود را با ابزار خدماتی و اجتماعی گسترده کرده و مسیحیت را تبلیغ کرده است.
حجت الاسلام مروی گفت: ما باید در این زمینه فعال باشیم تأسیس بیمارستان آزادی زندانیان و دیگر فعالیت‌هایی از این قشر باید از سمت آستان‌ها توسعه پیدا کند. اگر از ظرفیت این آستان‌های شریف اگر استفاده کنیم دادگستری‌ها باید تعطیل شود؛ و به برکت این انوار الهی بسیار از مسائل اجتماعی را حل کنیم؛ و بقیه حوزه‌ها را هم می‌توانیم در این موارد برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار