ضریح مقدس امام زاده حضرت سید محمد(ع) مایان به همت اهالی رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از ضریح مطهر امامزاده سید محمد مایان، با اشاره به جایگاه امامزاده‌ها در اسلام، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: اگر کسی به زیارت یکی از جگرگوشه‌های ما برود، در مواقع سختی و قیامت به فریاد او می‌آیم.

او با بیان این‌که امامزاده سیدجمال تبریز، نسل سوم اهل بیت (ع) به همراه بیش از ۲۰۰ امامزاده در استان مدفون هستند، ادامه داد: امامزاده سید حمزه تبریز در قرن هفتم می‌زیست و از نسل دور و شانزدهمین نسل امام موسی بن جعفر (ع) بود اما امروز می‌بینیم که زائران بسیاری برای حاجت گرفتن به زیارت این امامزاده جلیل القدر می‌روند و از ایشان جواب می‌گیرند.

حجت الاسلام حسینی به محل دفن حضرت رقیه (س) نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص شهرت قائم است که دختر امام حسین (ع) در خرابه شام دفن شده و اگر این دختر سه ساله اباعبدالله (ع) در این محل نبود، مردم اسارت اهل بیت (ع) را از یاد می‌بردند.

وی ادامه داد: زیارت در حقیقت یک سفری است که با مسیر دل آغاز شده و پس از اوج به مقصد می‌رسد و ثمر می‌دهد و بنا بر گفته‌ی بزرگان دینی، بایستی به امامزادگان مدفون و معروف در هر شهر و منطقه‌ای، رجوع کنیم چرا که هر کدام از امامزادگان، همانند هر میوه‌ای خاصیت خاص خود را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که در ساخت زیارتگاه امامزاده عون ابن علی در بالای کوه نیز نیازی به اثبات نبوده و این زیارتگاه به عنوان تفرجگاه معنوی بالای کوه ساخته شده است، تاکید کرد: وقتی به امامزاده‌ای مراجعه کرده و جواب می‌گیریم، پس نیازی به کنکاش و دانستن نسل چندم بودن ایشان نیست بلکه باید اعتقادتمان را اصلاح کنیم.

ایشان با بیان این‌که امامزادگان، حلقه‌های وصل با امامان معصوم (ع) هستند، گفت: این بقاع متبرکه نیازمند قطب فرهنگی شدن هستند و در این راستا باید کارهایی که یک امامزاده در زمان حیات خود انجام می‌داد، در این زیارتگاه‌ها نیز انجام بگیرد.

در پایان این مراسم از سینا طباحی، قاری بین المللی کشور و حافظ کل قرآن کریم که موفق به کسب مقام اول در مسابقات بین‌المللی کرواسی شد، تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمد رضائی
۱۹:۴۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
عالی
سپاس از هیئت امناو خیرین مایان❤️
آخرین اخبار