تویوتا قرار است تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ خودروی الکتریکی شامل پیکاپ، اسپرت، فشرده، تجاری را تولید کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از engadget، تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ خودروی الکتریکی عرضه کند و برنامه خود را برای فروش ۱۵ مدل کاملاً الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ گسترش دهد. یک مدل از این خودرو‌های برنامه ریزی شده، پیکاپ است که می‌تواند با خودرو‌هایی مانند F-۱۵۰ لایتنینگ فورد و R۱T ریوین رقابت کند. همانطور که Autoblog اشاره می‌کند، تویوتا پیکاپ EV بسیار شبیه تویوتا تاکوما است؛ به این ترتیب، ممکن است یک گزینه الکتریکی برای نسخه بعدی آن وجود داشته باشد.

مدل‌های دیگر این خودرو‌ها عبارت اند از: یک خودروی الکتریکی اسپرت، یک خودروی الکتریکی فشرده به سبک FJ Cruiser و مدل‌های تجاری مانند Micro Box و Mid Box. همچنین تویوتا بار دیگر پالت الکترونیکی خودران را به نمایش گذاشت که برای حمل و نقل ورزشکاران در بازی‌های المپیک تابستانی و پارالمپیک امسال استفاده شد. این شرکت پس از برخورد این خودروی الکتریکی با یک ورزشکار کم بینا، آن‌ها را از استفاده در پارالمپیک خارج کرد.

خودروهای برند تویوتا

این شرکت خودروسازی مجموعه‌ای از کانسپت‌های الکتریکی لکسوس را معرفی کرد. گفته می‌شود که Electrified Sport باید بتواند از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در کمتر از دو ثانیه حرکت کند و بردی در حدود ۴۳۵ مایل داشته باشد. همچنین یک سدان الکتریکی و SUV الکتریکی را به نمایش گذاشت.

اگرچه تویوتا اکنون متعهد شده که حدود ۷۰ میلیارد دلار برای برقی‌ سازی خودرو‌های خود هزینه کند، اما پیش‌بینی‌های میان‌مدت آن برای خودرو‌های برقی نسبتا محافظه‌ کارانه است. انتظار می‌رود این شرکت تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳.۵ میلیون خودروی برقی در سال بفروشد که در واقع حدود یک سوم حجم فعلی فروش خودروهای این شرکت است. در مقابل، فولکس‌ واگن تخمین می‌زند که تا آن زمان، نیمی از فروش خودروهایش را مدل‌های برقی تشکیل می‌دهد و تا سال ۲۰۴۰، اکثر فروش‌های آن در بازار‌های اصلی خودرو‌های برقی خواهد بود.

ماشین تویوتا

تویوتا پس از تبدیل شدن به غول فناوری خودرو‌های هیبریدی، در حال تعامل با خودروسازان دیگر در بازار خودرو‌های برقی است. در همین حال، تویوتا اخیراً اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک کارخانه باتری ۱.۲۹ میلیارد دلاری EV در کارولینای شمالی بسازد. این شرکت ماه گذشته از پیوستن به دیگر خودروسازان، از جمله جنرال موتورز و فورد، در تعهد به حذف تدریجی خودرو‌های با سوخت فسیلی تا سال ۲۰۴۰ خودداری کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار