سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرزگفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا و طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده دودزا و فاقد معاینه فنی در این استان تشدید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ حمد الله رحمتی پور، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرزگفت: در اجرای  طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده دودزا و فاقد معاینه فنی با خودرو‌های شخصی، دولتی و موتورسیکلت‌های فاقد برچسب معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: همچنین نظارت ویژه بر عملکرد مراکز معاینه فنی از برنامه‌های اجرایی در این طرح است.

رحمتی پورگفت:  از شهروندان می خواهیم تا حد امکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت‌های طولانی یا سنگین اجتناب کنند.

او افزود: خودرو‌هایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند، اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: طرح برخورد با خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد، اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح‌ها با شدت بیشتری انجام می‌شود.

رحمتی پور افزود: با برنامه ریزی انجام شده تردد وسیله نقلیه سنگین از ساعت ۶ صبح الی ۲۱ در کلانشهر کرج ممنوع است.

او گفت: با توجه به وضعیت هوای این استان  انتظار می‌رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودرو‌های خود و رفع نواقص فنی آن‌ها اقدام کنند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در  البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می‌توانند برای معاینه فنی خودرو‌های خود به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/  ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.