مخلص‌الائمه گفت: اگر بخواهیم اقتصاد ناکارآمد مبتنی بر نفت را کنار بزنیم باید از حوزه کشاورزی نیز حمایت ویژه شود.

   فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به گشایش چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، دام، طیور، باغبانی، نهاده‌ها و صنایع وابسته در اراک گفت: بخش کشاورزی می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد و اگر بخواهیم اقتصاد ناکارآمد مبتنی بر نفت را کنار بزنیم باید در کنار صنعت و خدمات از حوزه کشاورزی نیز حمایت ویژه شود.

مخلص‌الائمه افزود: اگر چه استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور آوازه دارد، اما ظرفیت‌های کشاورزی ارزشمندی در این استان وجود دارد که باید مورد توجه فعالان کشور قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کشاورزی و دام و طیور در اراک نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های کشاورزی استان مرکزی دارد اضافه کرد: شرکت‌های مختلفی از تولیدکنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات و مکمل‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از نقاط مختلف کشور در این نمایشگاه حضور دارند و توانمندی‌ها و دستاورد‌های این واحد‌های تولیدی بسیار قابل توجه است.

استاندار مرکزی بیان کرد: شرکت‌های تولیدی خارج از استان که در این نمایشگاه حضور دارند، در صورتی که تمایل به سرمایه‌گذاری در سرزمین آفتاب را داشته باشند، مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌توانند این مسیر را برای آن‌ها هموار کنند.

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، دام، طیور، باغبانی، نهاده‌ها و صنایع وابسته شامگاه ۲۳ آذرماه در اراک گشایش یافت و تا جمعه ۲۶ آذرماه همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور واقع در میدان امام خمینی (سه راهی خیمن) شهر اراک پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.