پیکر پاک شهیدان باب‌الله داوودی و صفر علی فیض بیگدلی که به تازگی از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شده اند، همزمان با ایام فاطمیه در قزوین تشییع می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قزوین گفت: پیکر پاک شهید باب‌الله داوودی که در سال ۱۳۹۲ با عنوان شهید گمنام در شهر چالانچولان شهرستان دورود استان لرستان به خاک سپرده شد، پس از ۳۸ سال شناسایی شده است و به درخواست خانواده اش از لرستان به زادگاهش بوئین زهرا منتقل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر پیکر این شهید بزرگوار به ستاد معراج شهدا در تهران منتقل شده است تا پس از انجام تشریفات قانونی، نیمه اول دی ماه همزمان با ایام فاطمیه به قزوین منتقل و در زادگاهش روستای سگزآباد بوئین زهرا به خاک سپرده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان خاطرنشان کرد: پیکر شهید صفر علی فیض بیگدلی هم که همراه با سایر شهدای گمنام در بخش بیارجومند شهرستان شاهرود استان سمنان، به خاک سپرده شده بود پس از ۳۸ سال از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شد و به درخواست خانواده اش به ستاد معراج شهدای تهران منتقل شده است و برای تشییع و تدفین به قزوین آورده می‌شود.

هویت شهید باب الله داودی پس از شناسایی از طریق آزمایش دی اِن اِی، شامگاه ۱۵ آبان امسال به مادر چشم انتظار و خانواده این شهید معزز اطلاع داده شد.

شهید باب الله داودی، متولد اول فروردین سال ۱۳۴۶ در روستای سگزآباد بوئین زهرا است.

این شهید گرانقدر با عضویت بسیجی طی سه مرحله اعزام در ۲۱ دی سال ۱۳۶۲ برای آخرین بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در ۷ اسفندماه همان سال در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نایل شد.

شهید صفر علی فیض بیگدلی هم همراه با سایر شهدای گمنام در بخش بیارجومند شهرستان شاهرود استان سمنان، به خاک سپرده شده بود که سرانجام پس از گذشت ۳۸ سال، شناسایی شد.

شهید صفر علی فیض در سال ۱۳۰۹ در شهرستان قیدار استان زنجان به دنیا آمد و ساکن شهر قزوین بود.

وی در پنجاه سالگی در اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پدر، مادر و همسر شهید فیض در قید حیات نیستند و تنها یک دختر ۵۳ ساله از این شهید دفاع مقدس باقیمانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.