هیچ کتابخانه خصوصی در خراسان جنوبی هنوز مجوز رسمی از سمت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را نگرفته است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه‌های خصوصی مکان‌هایی در سطح استان هستند که افراد شخصی در محیط‌های مختلف، فضایی را برای مطالعه اعضا فراهم و نسبت به عضو گیری اقدام می‌کنند.

او گفت: در این کتابخانه‌های خصوصی هزینه‌هایی از اعضا گرفته می‌شود که در مقایسه با کتابخانه‌های عمومی بسیار زیاد است.

حاجی گفت: در دستورالعملی که در یک سال اخیر اعلام شده است تمام کتابخانه‌های خصوصی و مستقلی که به عموم مردم خدمت می‌دهد باید مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در استان تعداد زیادی کتابخانه خصوصی وجود دارد که تا به امروز هیچ کدام مجوز نگرفته اند و فقط یک کتابخانه سیار در قاین مجوز دارد.

او گفت: در گفت و گویی که ابتدای سال با اداره کل اماکن استان داشتیم قرار بر این شد به کتابخانه‌های خصوصی مهلت شش ماهه‌ای داده شود، اما تاکنون با گذشت بیش از ۶ ماه از سال، هیچ کدام از آنان برای دریافت مجوز اقدام نکرده اند.

حاجی گفت:ما وظیفه اعطای مجوز به کتابخانه‌های خصوصی بر اساس استاندارد‌ها را داریم اما شناسایی کتابخانه‌های خصوصی و برخورد با متخلفینی که مجوز ندارند بر عهده اماکن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: از هم استانی‌هایمان می‌خواهیم به کتابخانه‌های خصوصی‌ که مجوز رسمی ندارند مراجعه نکنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.