لزوم فعالیت در حوزه پژوهش برای افزایش نرخ رشد اقتصادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: علاوه‌بر تولید مقالات باید در حوزه پژوهش و افزایش نرخ رشد اقتصادی نیز گام برداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در خصوص اهمیت پرداختن به پژوهش در دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حوزه پژوهش کارنامه موفقی دارد و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از نظر تولیدات علمی و تعداد مقالات، سومین دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.

وی با اشاره به آمار و ارزیابی مقالات داخلی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حوزه مقالات فارسی رتبه چهارم را دارد و به طور کلی جز پنج دانشگاه برتر کشور در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور است. در حوزه کتاب و مجلات نیز دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات خوبی را انجام داده و یکی از ۱۰ مجله این مرکز جز ۲۵ درصد مجلات برتر دنیا است و شاهد چاپ مقالات محققان کشور‌های دیگر در مجلات این دانشگاه هستیم.
افزایش اقدامات پژوهشی زمینه‌ساز رشد توسعه اقتصادی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حوزه فناوری نیز جز اولین دانشگاه‌هایی بوده که اقدامات مؤثری انجام داده و در سال ۸۵ اولین مرکز رشد دانشگاهی کشور را ایجاد و به صورت اقماری با شهرک علمی و تحقیقاتی همکاری کردیم. در حال حاضر دو مرکز رشد از جمله مرکز رشد عمومی دانشگاه و گیاهان دارویی که از وزارت علوم مجوز دارد در دانشگاه فعال است.

وی گفت: در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های نوپا فعالیت می‌کنند. سرا‌های نوآوری دانشگاه از جمله سرای نوآوری بذر که از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بذر است، اقدامات خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دارد و تا جای ممکن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان فضای مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فراهم شده است.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.