کالا‌های اساسی برای شب یلدا در استان فارس تامین شده است و کمبودی در هیچ یک از اقلام وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی حسنی ،معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: کالا‌های شب یلدا در استان تامین شده است و مشکلی در این مورد نداریم و در بحث قیمت نیز ممکن است با توجه به افزایش میزان تقاضا، شاهد یک نوسان محدود در قیمت‌‎ها باشیم.

او افزود: در روز‌های پایانی آذر، نظارت بر عرضه کالا‌های مرتبط با این شب از جمله آجیل و خشکبار، انار و هندوانه به صورت جدی دنبال خواهد شد.

حسنی گفت: یک بررسی و رصد نیز از وضعیت قیمت‌ها در سایر استان‌های کشور انجام داده‌ایم تا قیمت کالا‌های مذکور بر اساس میانگین کشوری به دست مصرف کننده برسد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس ادامه داد: گروه‌های بازرسی هم آماده هستند و هماهنگی لازم با مجموعه اتاق اصناف انجام شده و از توان ناظران مردمی و افتخاری و بسیج اصناف برای نظارت‌ها استفاده خواهیم کرد.

حسنی اظهار داشت: در بحث نظارت بر قیمت‌ها، کنترل فاکتور خرید از مبادی عمده فروش و خرده فروش در دستور کار است و تاکید شد فاکتور‌هایی که به بازرسان ارائه می‌شود رسمی و دارای مُهر باشند.

او تصریح کرد: برای نظارت هرچه بیشتر و دقیق تر، به تمام شبکه‌های توزیع اطلاع رسانی کرده‌ایم و از توان ناظر مردمی و افتخاری و بسیج اصناف نیز در این نظارت استفاده می‌شود و در هر نقطه‌ای که کالا عرضه می‌شود ورود می‌کنیم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از کسبه انتظار است که کالا‌ها و اقلام خود را از مکان‌های مطمئن و با پایین‌ترین قیمت تامین و از خرید کالا از واسطه خودداری کنند.

حسنی افزود: از مردم درخواست می‌شود در خرید کالای مورد نیاز خود به مساله کیفیت دقت لازم را داشته باشند و از خرید کالای بدون کیفیت بپرهیزند.

حسنی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجعه حضوری معاونت بازرسی سازمان صمت استان فارس و یا تماس با تلفن ۱۲۴ و ۳۲۳۴۰۰۰۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
یلدایتان مبارک ولی بخاطردهه فاطمیه. یلدانمیگیریم. مادرمافاطمه زهرا
آخرین اخبار