مدیرکل بهزیستی استان یزد:

بیش از ۹۵ درصد کودکان کار غیربومی هستند

عطابخش گفت: بیش از ۹۵ درصد کودکان کار و متکدی، غیربومی و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها نیز کودکان اتباع فاقد مجوز هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد کودکان کار و متکدی، غیربومی و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها نیز کودکان اتباع فاقد مجوز هستند، بهزیستی به منظور ساماندهی این کودکان اقدام به آماده سازی ساختمانی با همکاری شهرداری نموده است.

او از راه اندازی سرپناه شبانه ویژه معتادین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مقدمات راه اندازی این سرپناه از سوی شهرداری انجام شده است و یک ساختمان به یکی از موسسات تحت نظارت بهزیستی داده شده است.

عطا بخش در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه توانبخشی نیز گفت: طبق برآورد جهانی، ۱۰ درصد جمعیت هر منطقه را افراد دارای معلولیت شکل می‌دهند که ۴ درصد آن‌ها دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار معلول بینایی-شنوایی، صوت و گفتار، جسمی-حرکتی، ذهنی و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

عطا بخش در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی هم گفت: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب سازی محیط را مطرح کرده است که در یزد به دلیل قلمداد شدن اولین شهر دسترس پذیر در کشور، اقدامات خوبی در این رابطه تاکنون صورت گرفته است.

او گفت: مناسب سازی به نام معلولان است، اما قابل استفاده برای سایر شهروندان از جمله سالمندان، بیماران، کودکان و زنان باردار نیز هست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار