چهارمین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان بیرجند طی یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حمیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در حال حاضر دو کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی شهرستان و حاشیه شهر بیرجند خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌کنند که با افتتاح این مرکز ۲۰ روستای دیگر شهرستان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بهره‌مند خواهند شد.

او گفت: برای تجهیز این کتابخانه سیار یک دستگاه مینی بوس پیش بینی و در مجموع بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.

حمیدی یکی از راه‌کار‌های افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه کتاب در کودکان ونوجوانان را کتابخانه‌های سیار دانست و گفت: در راستای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی، بهترین راه حل راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است که مربیان کانون با بهره گیری از این امکان می‌توانند بیش‌ترین خدمات را ارایه بدهند و با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی استان، خواندنی‌های مورد نیاز را دسترس‌پذیر سازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی و وسعت استان با پیگیری‌های انجام شده در شش سال اخیر تعداد کتابخانه‌های سیار کانون در استان از سه کتاب‌خانه به ۱۴ کتابخانه افزایش یافت که از نظر تعداد کتابخانه‌های سیار، کانون استان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

او گفت: با افتتاح چهارمین کتابخانه سیار روستایی در شهرستان بیرجند، روستا‌های تحت پوشش به حدود ۳۰۰ روستا خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.