رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جانمایی اِلمان‌های تزئینی و کاربردی در مراکز عمومی شهر باهدف حذف آلودگی‌های بصری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: مبلمان شهری از شاخص‌های مطرح در طراحی شهری و شکل‌دهنده به ساختار و هویت سیمای شهر است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به این که سازمان سیما منظر باهدف ایجاد جلوه‌های بصری و ارتقای سطح زیبایی در منظر شهری اقدام به جانمایی چهار عدد ساعت آفتابی در رجایی شهرکرده است، افزود: اِلمان ساعت آفتابی از جنس ورق فلزی با طراحی نقوش و موتیف‌های ایرانی و اسلامی بوده که ضمن ایجاد فضایی متنوع، در قالب یک نشانه شاخص شهری می‌تواند زمان را با استفاده از مکان خورشید در آسمان به رهگذران نشان دهد.

بضاعتی پور زنده سازی احساس هویت، تعلق و انبساط خاطر در شهروندان را از ویژگی‌های اِلمان نصب‌شده دانست وگفت: اجزای مبلمان شهری دو ویژگی اساسی دارند کاربردی بودن و زیبایی، که در صورت داشتن هر دو ویژگی می‌توانند نیاز عملکردی و بصری شهروندان را هم‌زمان برآورده سازند.

او همچنین به نصب نیمکت‌های طرح مداد رنگی در بوستان کوثر اشاره کرد و افزود: استفاده از رنگ جانی تازه در کالبد خاکستری شهر است چراکه رنگ‌ها از ارکان مهم بیان هویت و خوانایی شهر‌ها به شمار می‌روند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  با اشاره به ادامه عملیات زیباسازی جداره‌های بتنی پل حامی با تکنیک کاشی شکسته، گفت: بهره‌گیری از طرح‌هایی با هویت ایرانی اسلامی و رنگ‌های شاد در زیباسازی این طرح مدنظر قرار دارد و استفاده صحیح از رنگ و طرح می‌تواند موجب تلطیف روحیه مردم در این محور پرتردد شود.

انتهای پیام/ د. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.