سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از برگزاری مانور عملیاتی اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه در منطقه یک عملیاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد جمشیدی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت : مانور عملیاتی اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبهدر منطقه یک عملیاتی این شهرستان بر پایه سناریو از پیش تعریف‌شده در یک ساختمان شش طبقه در کلاک پایین اجرا و بلافاصله نیرو‌های عملیاتی این سازمان وارد عملیات شدند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: هدف از برگزاری این مانور را بررسی فرماندهی عملیات اطفای حریق وامداد و نجات در حریق ساختمان‌های بلندمرتبه و افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیرو‌های آتش‌نشان است.

جمشیدی گفت: در این مانور بیش از ۳۲ نفر آتش‌نشان و نجات گر با تجهیزات فردی و جمعی و با حضور هفت ایستگاه از منطقه یک عملیاتی و با استفاده از هفت‌دستگاه خودرو‌های سنگین، سبک و تجهیزات مربوطه در مجتمع مسکونی واقع در کلاک پایین خیابان ویلا مجتمع نیروی هوایی کلاک، توان خود در این زمینه را به نمایش گذاشتند.

او  افزود: در این مانور گروه تخصصی اطفای حریق و گروه تخصصی امداد ساختمان‌های بلندمرتبه باهدف افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیرو‌های آتش‌نشان به منظور امدادرسانی به شهروندان در محل حادثه حضور پیدا کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت:  اهداف اصلی این مانور آمادگی و هماهنگی بین تیم‌های عملیاتی و اعزامی از ایستگاه‌های هم‌جوار منطقه یک، شناخت نفرات تیم‌ها نسبت به فرماندهان وافسران منطقه، شناخت نفرات نسبت به استعداد تجهیزات و خودرو‌های ایستگاه‌های هم‌جوار، ارزیابی نقاط ضعف و قوت عملیات مانور برای بهبود و بهینه‌سازی رویه‌ها در آینده و انجام کار تیمی و نحوه پیاده‌سازی تکنیک‌های عملیاتی و فرمان پذیری از فرماندهی واحد است.

انتهای پیام/ د. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.