تفاهم‌نامه ایجاد مرکز آموزشی و پژوهشی سلامت، ایمنی و محیط زیست در بوشهر امضا شد

تفاهم‌نامه‌ راه‌اندازی دپارتمان تخصصی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امضا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با توجه به استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیروگاه اتمی در استان بوشهر و نیز ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت، ایمنی، محیط زیست (HSE) تفاهم‌نامه‌ای راه اندازی دپارتمان تخصصی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)  بین جهاد دانشگاهی استان بوشهر و دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی (HSEEM) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر منعقد شد.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی دو طرف برای پیشبرد و ارتقاء جایگاه ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای چشم انداز کمک به توسعه صنعتی کشور و استان و ارتقاء سلامت جامعه عنوان شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: در استان، تاکنون در این زمینه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است که به همین علت جلساتی با متخصصان به‌ویژه متخصصان دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تحقق ایجاد یک مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

علی احمدی‌زاده با اشاره به اینکه وظیفه ما ایجاد پل بین دانشگاه و صنعت است، افزود: منطقه پارس جنوبی در حوزه محیط زیست، ایمنی و بهداشت به‌دنبال پیدا کردن جایگاه‌ای درخور است و حالا این برعهده دانشگاهیان است که بستر مناسب را فراهم کنند.

رئیس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز، این تفاهم‌نامه را فتح باب فعالیت‌های بسیار بزرگ‌تری در حوزه آموزش و پژوهش دانست و گفت: با وجود تجهیزات لازم و انگیزه مدرسان جوان و متخصص این دانشکده، درصدد هستیم تا آموزش‌های مرتبط با این حوزه را با کمک جهاددانشگاهی به صورت نظام‌مند دنبال کنیم.


بیشتر بخوانید


امیرحسین دارابی افزود: ظرفیت‌ها و برنامه‌های آموزشی جهاددانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال دانشگاه و صنایع باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده و کار‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست در صنعت با کمک دو مجموعه دنبال کنیم.

او عنوان کرد: با توجه به استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز در استان بوشهر می‌توانیم به‌عنوان قطب سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در کشور تبدیل شویم.

رئیس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از امسال در مقطع کارشناسی ارشد سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) دانشجو پذیرش کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.