مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: عملیات اجرایی ساماندهی پارکینگ فرودگاه بین المللی اهواز برای حفظ حقوق شهروندی و رفاه مسافران آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: به منظور پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز لازم برای آغاز عملیات اجرایی ساماندهی پارکینگ خودرویی فرودگاه بین المللی اهواز در هفته‌های گذشته صادر شد.

او افزود: پارکینگ فرودگاه بین المللی اهواز پیش از این با مشکلات و چالش‌های متعددی در حوزه امنیت و بار ترافیکی سنگین همراه بوده که گلایه‌های زیادی از سوی شهروندان و مسافران را درپی داشت.

رزاز اضافه‌کرد: برابر با قوانین و مقررات رایج، اجرای طرح ساماندهی پارکینگ خودرویی فرودگاه اهواز به بخش خصوصی واگذار شده است و برابر با بخشنامه تجاری فرودگاه‌ها، خودرو‌های عبوری بابت توقف تا سقف ۱۰ دقیقه در محل پارکینگ، هیچگونه وجهی را پرداخت نخواهند کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: در صورتی که زمان توقف خودرو‌های عبوری نیازمند مدت بیشتری باشد، این موضوع مورد بررسی و سپس اعمال خواهد شد و ظرفیت پارکینگ خودرویی فرودگاه بیش از ۶۰۰ خودرو  است که هزینه ورود خودرو‌های غیر عبوری با هدف پارک (بیش از ۱۰ دقیقه) در این پارکینگ بر اساس نرخ نامه مصوب قانونی توسط متولی بخش خصوصی دریافت می‌گردد.

این مقام مسئول افزود: تاکسی‌های فرودگاهی و تسهیل عبور و مرور اینگونه خودرو‌ها از جمله پروتکل‌های هر فرودگاه بین المللی محسوب می‎‌شود؛ لذا هیچگونه هزینه‌ای بابت پارک تاکسی‌ها از رانندگان آن‌ها دریافت نخواهد شد.

رزاز گفت : اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان، بر اجرای دقیق طرح ساماندهی پارکینگ فرودگاه بین المللی اهواز نظارت خواهد کرد تا از بروز هرگونه نابسامانی و یا اخلال در تردد خودرو‌ها جلوگیری شود و با اجرای این طرح، نظارت جدی تری برای جلوگیری از هرگونه سرقت احتمالی از خودرو‌ها صورت می‌گیرد.

او افزود: اجرای طرح ساماندهی پارکینگ خودرویی این فرودگاه هزینه‌ای برای خودرو‌های عبوری در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سروش قربانی
۱۶:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
لطفا رسیدگی کنید.
آخرین اخبار