نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد مدعی شد ایران باید بین فروپاشی برجام و انعقاد توافق یکی را انتخاب کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد با تکرار ادعا‌های مقامات غربی علیه کشورمان گفت ایران باید بین فروپاشی برجام یا انعقاد توافقی منطقی یکی را انتخاب کند.

او همچنین در ادامه ادعا‌های خود تصریح کرد: تسریع در برنامه هسته‌ای ایران صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می‌کند. مذاکرات با ایران به سرعت به پایان راه پیش می‌رود.

ادعای نماینده فرانسه و مقصر جلوه دادن ایران به عامل شکست مذاکرات در حالی مطرح شده است که معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد در صورت جدیت طرف مقابل در مذاکرات، امکان رسیدن به توافق ظرف مدتی کوتاه وجود دارد.

علی باقری کنی در خصوص خواسته‌های به‌حق جمهوری اسلامی ایران در وین اعلام کرده بود آن چیزی که ما روی آن در این گفتگو‌ها تاکید داریم و از قبل هم توسط رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقام‌های ارشد روی آن تاکید شده است، این است که در مذاکرات وین اولویت اصلی ما رفع همه تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است که علیه ملت ایران طی سال‌های گذشته اعمال شده است.

به گفته باقری تحریم‌هایی که علیه ملت ایران اعمال و باز اعمال شده است در مغایرت و تضاد با قوانین بین‌المللی، مقررات بین‌المللی، اصول بین‌المللی و همچنین مغایر با توافق بین‌المللی موسوم به برجام است و با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هم مغایرت دارد. علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، دیگر کشور‌های گروه ۴+۱ و حتی دولت جدید ایالات متحده همه بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند و اذعان دارند که دولت قبلی ایالات متحده اقدام غیرقانونی در خروج از برجام انجام داد و به همین دلیل دولت جدید، دولت بایدن می‌خواهد از این اقدام اشتباه برگردد و می‌خواهند به توافق ۲۰۱۵ برگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
مث اینکه فرانسویام دلشون سی تا موشک میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بهرحال ایران هم نباید یطرفه قاصی بره و توافق برد برد هست که انها میپدیرند نه هرچی که ایران بخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مثل اینکه اروپا زده رو دست آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بالادستی ها کجایندکه گفتنداگرامریکا برجام را پاره کندما آن رابه آتش می کشیم پس نبایدضعف نشان داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
یکی به اینا حالی کنه این شماها بودین که زدین زیر برجام نه ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ساکت بابا...
آخرین اخبار