وقتی رگ گردن هادی حجازی فر در دفاع از زبان ترکی باد می‌کند + فیلم

در حاشیه نشست فیلم سینمایی جدید با بازی حجازی فر او با خبرنگاری درگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه نشست فیلم سینمایی جدید با بازی حجازی فر او با خبرنگاری درگیر شد چرا که آن خبرنگار سوالی پرسید که به مذاق هادی حجازی فر خوش نیامد.


بیشتر بخوانید:

صحنه‌های اکشن سینمایی، چگونه فیلمبرداری می‌شوند؟ + فیلم


 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ترک
۰۰:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
ترکا خوبن
Iran (Islamic Republic of)
نژادپرست
۰۰:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
من حتی در تبریز و آذربایجان ترک ندیدم حتی در ترکیه از چهار نفر یک نفر ترک دیدم ترکا پخش و پلان یه سرزمین مستقل ندارن مثل آریایی ها سرزمین اجدادی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
Ariya
۰۳:۱۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
وقتی چهل پنج سال از توبره منابع کشور بخوری همینطوری تگری میشی هار میشی دیگه.از قبل جمهوری اسلامی خوردن چاپیدن بهترین شغل‌ها دولتی نفت گاز تصاحب کردن کشیدن بردن شهرهاشون آباد کردن قبل انقلاب هم قاعله پیشه خری داشتن اصن چرا به این نمک نشناس ها چیری گفته نمیشه برخورد نمیشه همیشه دهن بقیه زدین بهشون چیزی نگن اما کی دیده یه بلوچ یا کرد یا گلیکی به تاریخ ایران ناسزا بگه زبان کشور به تمسخر فحاشی بگیره سنگ کشور دیگه رو به سینه بزنه آقایان مسئول تابعیت این نمک نشناس هارو بگیرید از مرز ردشون کنید تا شرنشده
Iran (Islamic Republic of)
Masoud
۰۳:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
وقتی چهل پنج سال از توبره منابع کشور بخوری همینطوری تگری میشی هار میشی دیگه.از قبل جمهوری اسلامی خوردن چاپیدن بهترین شغل‌ها دولتی نفت گاز تصاحب کردن کشیدن بردن شهرهاشون آباد کردن قبل انقلاب هم قاعله پیشه خری داشتن اصن چرا به این نمک نشناس ها چیری گفته نمیشه برخورد نمیشه همیشه دهن بقیه زدین بهشون چیزی نگن اما کی دیده یه بلوچ یا کرد یا گلیکی به تاریخ ایران ناسزا بگه زبان کشور به تمسخر فحاشی بگیره سنگ کشور دیگه رو به سینه بزنه آقایان مسئول تابعیت این نمک نشناس هارو بگیرید از مرز ردشون کنید تا شرنشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
همینی که هست. میخواین بفرمایید برید ترکیه اینجا ترکمنستان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۴ تير ۱۴۰۲
جای بعضی ها تو افغانستانه اونجا بازی قوم قبیله گرایی خوب رونق داره
Germany
یک تبریزی
۱۴:۰۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
آذربایجان ما ترک نیست تات و پهلوی هست که متاسفانه بخاطر حکومت های سلجوقی و سربازان ترک مغولان و قزلباشان در چهارصد سال اخیر ترک شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
یاشاسین غیرتلی ترک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
یک چهارم مردم در ایران ترک هستند و در بیشتر شهر ها و استان ها ترک ها زندگی می کنند مثل استان ‌:تبریز، آذربايجان شرقي وغربی، اصفهان، قزوین، خراسان، شیرازو...
Germany
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
یاشاسین حجازی ،
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۵:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
یاشاسین حجازی فر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا درست میگه ، ما باید به تمام زبان ها و گویش های ایران فیلم درست کنیم فرقی نمیکنه کدوم گویش باشه ،
بعد هم ، نصف ایران ترک هستن پس حق دارن فیلم با زبان خودشون ببینن ، و همین طور بقیه قومیت هامون
Iran (Islamic Republic of)
تورک اوغلو
۱۵:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
یاشاسین حجازی فر.
یاشاسین تورک بالاسی.
حرف حق زد.
دمشگرم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بیشتر از نصف جمعیت ایران ترک هستیم یاشاسین بوتون تورک میلتی عشق اولسون تورکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
تورکا پرچم بالاس
Iran (Islamic Republic of)
من ترکم
۰۱:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
زبان رسمی کشور فارسی است ولی اصلا چه ربطی داره ؟
سینما یه هنره. نویسنده هرطور بتونه یه صحنه رو به واقعیت نزدیک تر کنه میکنه. گاهی بنابرموضوع فیلم، ترکی صحبت کردن بازیگران، مارو تو دنیای نقش ها غرق میکنه.
مگه کم داشتیم فیلم یا سریالی که مجموعا توش به یه لهجه یا زبان دیگه صحبت کردن؟ حالا الان یادتون افتاده انتقاد کنید؟
شاید گاهی بنابه موضوع فیلم لازم باشه زبانش عربی، عبری، انگلیسی و غیره باشه! واقعا این چه جنجال بیخودیه؟
تفرقه نه به نفع فارسه نه ترک!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
زبان ترکی زبان بیش از نیمی ازجمیعت ایران وهیچ وقت ما توهین رابی جوابنمیگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۰۲:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
رگ گردنت نترکه فاشیست فاشیست میکنه کمتر بکش مسلط باش . قوم و ایلهای بزرگ اذری زبان رو نگاه کنی زبانی اصلا بنام تورک ایران نداریم ترکیه خودش از کبریت توکلی عمرش کمتره بعد زبانش رو کجا قانون نوشتن باید تدریس بشه ایران اذری داریم از اذربایجان و ترکمن داریم از ترکمنستان ....
Iran (Islamic Republic of)
Mia
۲۳:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داره من خودم ترک هستم و زبونم رو دوست دارم وقتی تو به لهجه‌ی کشور خودت گیر میدی و توهین میکنی دیگه چه انتظاری باید از کشورای دیگه داشت؟ همه‌ی لهجه ها زیبایی خودشونو دارن اگه دوست نداری میتونی نگاه نکنی بری فیلمایی که با زبون خودت گرفته شدنو ببینی و نیایی اینجا برای جلب توجه چرت و پرت بگی
Iran (Islamic Republic of)
لایت وایت
۲۳:۳۷ ۳۰ دی ۱۴۰۰
کانادارو نگاه کن ۱۵ تا زبان رسمی دارن سوال اون فرد واقعن تاسف برانگیزه
Iran (Islamic Republic of)
آریایی
۰۷:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
ما کانادا نیستیم و یک نژاد و یک فرهنگیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۵۷ ۳۰ دی ۱۴۰۰
تفرقه بنداز حکومت کن.
ضرب المثل قدیمی.
همه ما زیر یک پرچم زندگی می کنیم و هیچ کسی حق کوچکترین توهین به دیگری ندارد.
نادان نباشید و به آسیاب دشمن، آب نریزید.
قریب به نصف جمعیت کشور عزیزمان ایران، ترکها هستند و ما تاریخ بعد از عصر باستان ایران را مدیون این نژاد محترم و عزیز هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
اگر عقل داشتی رگتو برای دشمن خارجی باد میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
بپا رگت نترکه خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
درود بر همه اقوام ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
تهران و ری در اون اقلام تاریخی با 5 و 8 هزار سال کشف شده . برو از حسادت بمیر.
Germany
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۴ دی ۱۴۰۰
«اگر به گذشته نگاه کنیم و اختلاط های نژادی در چند نسل گذشته ترکیه را بنگریم خواهیم دید که چیزی به اسم نژاد ترک در این کشور باقی نمانده است».
گفتنی است سرزمین آناتولی دارای مردمی مرکب از ارمنی ها، یونانی ها و ترک ها است. نام ترکیه برای نخستین بار در سال 1923 از سوی مصطفی کمال آتاترک اختراع شد و به سرزمینی که پیش از آن «عثمانی» نامیده می شد اطلاق گردید. آمیختگی عناصری از قومیت های غیر ترک مانند ارمنی ها، چرکس ها، آلبانیایی تبارها (آرناوودها)، بوسنیایی ها و کردها از دوران عثمانی تا به امروز در این قلمرو باعث شده است تا انسان شناسان در ترک نژاد بودن مردم ترکیه تردیدهای جدی داشته باشند.
Germany
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۴ دی ۱۴۰۰
هیچ بازیگری اینقدر نادان نیست که همچین جنجال بی ربطی رو راه بندازه و قطعا برنامه ریزی شده است و اهداف سیاسی دارد
Germany
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ دی ۱۴۰۰
ترکها کمتر از 9 درصد جمعیت ایران هستند حدود 7 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این چرت و پرتا چیه میگی برو ویکی پدیا که امار چند سال قبل رو تازه داره میده اونم فقط از شهر های ترک ایران ، ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفره تازه شهر های غیر ترک رو حساب نکردن ، توی خوده تهران و قم و بوشهر و کهگیلویه و گلستان و گیلان و .... خیلی ترک وجود داره
یکم تحقیق کن بعد دهنتو وا کن ، داری مبسوزی که از ما کمترین ، آب یخ بخور
Iran (Islamic Republic of)
تورک
۰۰:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
کمتر زر بزن وطن فروش آخه پرچم کشور دیگر رو بردار سوسول
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
دمت گرم داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۳ دی ۱۴۰۰
هیچ کس نمیتونه به ترک ها بی احترامی کنه
Germany
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۴ دی ۱۴۰۰
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ دی ۱۴۰۰
اگه ترک ها بی احترامی کنن چی؟
Iran (Islamic Republic of)
حاشیه
۰۱:۱۰ ۲۳ دی ۱۴۰۰
این کاربرانی که الکی حاشیه میسازند
شما اصلا این فیلم جلسه رو دیدی یا نه
خبرنگاره میگه شما فیلمو ساختید با زیرنویس فارسی یا میگه زبان رسمی ایران فارسی هستش نمچی نمچی
اولا اینکه هیچ خبرنگاره اینقدر احمق نیست که همچین جنجال بی ربطی رو راه بندازه و قطعا برنامه ریزی شده است و اهداف سیاسی دارد
(این کامنتی بعضی هارو که دیدم دیگه مطمعن شدم جریان از چه قراره)
هرکس هی فیلمی دوست داره میسازه
این همه فیلم به زبان های فارسی ساخته میشه ما حق نداریم خودمون هم فیلمی بسازیم که زبان مادریمون توش باشه
اهای بی خانواده های که مارو پانترک صدا میکنید این جنگ رو شما شروع میکنید
اهای بی خانواده های که الکی حاشیه میسازن درصد درصد میکنن انگار یادتون نره که مردم اردبیل در جنگ دوباره قره باغ چه کار های کردند
انگار یادتون رفته اون سرمایه گذاریای که تو رزمایش مرزی اذربایجان تمام دارای هاشونو از بانک ها گرفتند و دولت یه تورمی به خودش دید که انتظارشو نداشتند و مجبور شدند زود نیرو هارا به خراسان برودند
این تلاش ها برای کم کردن ما اذری ها و ترک ها به هیچ وجه تاثیری ندارد و روزی تمامی این جنجال هارا تلافی خواهیم کرد
اون کاربری که گفته۱۲ درصد ایران ترک هستش باید بگم بیا پایین ۸۰ درصد ایران ترک هستش که اگر ما نباشیم شما ها اون نون بربری که به نمکی ها میدید هم پیدا نمیکنید
اونای که الکی امار میارند جدو اباد شما یه زمونه که مستراح نبود میرفتند تو تپه واسه مستراح این تهران با دهکده هیچ فرقی نداشت این تبریزیا اومدن تهران اباد کردن الان میایید به من امار درمیاری بی خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۴ دی ۱۴۰۰
هیچ بازیگری اینقدر نادان نیست که همچین جنجال بی ربطی رو راه بندازه و قطعا برنامه ریزی شده است و اهداف سیاسی دارد
(این کامنتی بعضی هارو که دیدم دیگه مطمعن شدم جریان از چه قراره)
Germany
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۴ دی ۱۴۰۰
کوچولو 12 درصد هم زیاده کمتر از 10 درصده حدود 8 میلیون ترک در ایران داریم. توهم نزن بیا پایین سرمون درد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۵ دی ۱۴۰۰
تهران و ری رو هم فارسها و سایر اقوام ایرانی با سابقه 5 هزار ساله آباد کردن نه امثال تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۵ دی ۱۴۰۰
تهران و ری در اون اقلام تاریخی با 5 و 8 هزار سال کشف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۵ دی ۱۴۰۰
این چرندیاتی که گفتی سطح شعورت رو نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۵ دی ۱۴۰۰
ساکت شوووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۵ دی ۱۴۰۰
چرت میگی چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
کل تبریز و داهات اطرافشو ما اباد کردیم . تهران و ری رو هم فارسها و سایر اقوام با سابقه 5 هزار ساله آبیاد کردن نه امثال تو . بی خانوادگی هم از نوع بیان و کلماتت معلومه و شعورت را با الفاظت نشون دادی.
Iran (Islamic Republic of)
من ترکم
۰۱:۳۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
من ترکم ولی با تلافی کردن این جنجال ها موافق نیستم.

ترک ها هم کم نیستن ولی حدود یک چهارم ایران هستن دیگه جو نده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
نیکی کریمی اصالتا اهل خوی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ترکی لهجه سی و سوم زبان عربیست عقیم و بی قاعده است . بشدت کمبود فعل دارد و بخاطر کمبود فعل از واژه های بی معنی و اضافی اولسون برای جمله سازی استفاده میشود با چهار تا حرف ادعای الفبا دارد هفتاد درصد لهجه ترکی از زبان عربیست نزدیک به سی درصدش هم انگلیسی .روزانه بیش از پانصد واژه فارسی بصورت وام واژه در لهجه ترکی استفاده میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۳ دی ۱۴۰۰
این اطلاعاتو از کجا آوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ترو خدا دیگه این هارو نکو بابا برو یکم مطالعه کن بعد بیا زبان ترکی چهارو مین زبان درجهان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ترکی زبان مادری ما هست ما زبان مادری خود را دوست داریم این زا بفهم پانکرد اوجالان پرست. اگه اونطور که میگی 《ترکی لهجه 33 عربی هست》پس نتیجه می گیریم کردی هم لهجه هشتم زبان فارسی هست و اصلا کردی زبان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
تورک
۱۷:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
بابا‌دانشمند
Iran (Islamic Republic of)
تورک اوغلو
۱۷:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی حیف این عقلی ک ادمهایی مثل تودارن تو اخه ادبیات میفهمی نادان یه نگاهی به دسترس ترین مرجع ادبیات بکن توی گوگل تا بفهمی زبان پارسی کجاست زبان بزرگ و ریشه دار تورکی کجا اصلا تو در حدی نیستی راجب زبان تورکی حرف بزنی چون اصلا زبان خودتم نمیفهمی
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مرتیکه هرجایی کمتر زر بزن
Iran (Islamic Republic of)
ترک نداریم تو ایران
۰۷:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
ترک‌ها چشم بادومی هستند و ارتباطی به نژاد ایرانی و آریایی ندارند. ما آذری بیشتر داریم. البته ترکمن تو ایران داریم. زبان کشور آذربایجان و ترکیه اینقدر بی‌ریشه هست که از حروف لاتین استفاده میکنند ??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
کمتر از 12 درصد ایران ترک هستند. زبان اردو که زبان رسمی 230 میلیون پاکستانیه 70 درصدش فارسیه. با احتساب اون 400 میلیون نفر فارسی رو تا حد زیاد میفهمن. زبان هندی هم 700 میلیون که اشتراکات فراوانی با فارسی داره. همین طور 50 میلیون کردی. ولی کل زبانهای ترکی روی هم کمتر از 150 میلیون نفر. در ایران برای 8 میلیون ترک زبان که به یک زبان غیرایرانی علاقه دارند ما نباید هزینه بدیم. در ترکیه مگه میذارن فیلم کردی و عربی بسازن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به کوری چشم تو و امثال تو یک سوم ایران را ترک زبانان تشکیل می‌دهند. بقیه آماری که دادی غلطه و اصلا صحیح نیست. و در ضمن جمعیت کردها هم تحت هیچ شرایطی 50 میلیون نیست بلکه کمتره.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی الاصل
۰۰:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
عزیزان اگه به نژادپرستی باشه اول آلمانی ها دوم ترکا مشهورن اگه به اصالت باشه به تمدن باشه به فرهنگ غنی باشه اول ایران دوم یونان سوم روم اگه به تعداد نژادی باشه ترکای بدبخت آخرن چون یک سوم ترک زبان ها ترک نیستن مثل آذری های ایران دوما ترکی زبانی واحد و یکپارچه نیست به خدا نیست یعنی ترک های تاتار زبون ترک های ترکیه رو اصلا نمیفهمن منظورم تمام قوم های ترکه نه فقط تاتار و ترکیه یعنی اگه یه وزیر یه کشور ترکی بخواد با وزیر یه کشور ترکی دیگه حرف بزنه باید مترجم بگیره، تو ایران ۱۸میلیون ترک زبان داریم اما نهایتا دو میلیونشون ترکن بقیشون آذری ان حتی خود شمایی که غیرت رو ترکی داری شابد آذری باشی خودت ندونی ،اما از این حرفا بکشیم بیرون همه ی ما ایرانی هستیم کاری نداریم کی سه هزار سال پیش اومده کی چهارصد سال پیش مهم اینه همه باهم متحدیم وکشورو آباد جاوید باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۵ دی ۱۴۰۰
تعصب افراطی نشاندهنده بی عقلی کم سوادی و سطح هوشی بسیار پایین فرده خخخ. خودشو رسوا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
تمام لهجه ها و گویشهای محلی ایران از جمله گویش وارداتی ترکی به نفع زبان مقتدر پرمایه شیوا و کلاسیک پارسی تا 1415 به کلی در ایران از بین میره. برو با توهماتت خوش باش.
Iran (Islamic Republic of)
من ترکم
۰۱:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
تعصب نشونه عقل نیست.
اتفاقا باید سعی کنیم لهجه ها و زبان های کشورمون رو حفظ کنیم چون بعضی علوم و فرهنگی که بهشون نیاز داریم فقط اینطوری حفظ میشن، بلایی که سر امثال هند و بعضی کشور های افریقا اومد نباید بذاریم سر ما هم بیاد به خاطر صرفا تعصب! این خیلی جهالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ما باید تمام زبان های بومی و محلی ترکیه را پاس بداریم زبان کردی و زازاکی و ارمنی و لازی و چرکسی و رومنی و چچنی و گرجی و یونانی و آلبانیایی و همه و همه برای ما بسیار ارزشمند هستند . آفرین بر 55 میلیون کرد و عرب و گرجی و یونانی و قفقازی و چرکسی و افکارشان . درود بر 55 میلیون جمعیت غیرترک در کشور لیدیه (ترکیه سابق)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ایران. دیلی.تورک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ دی ۱۴۰۰
35 میلیون کرد و 5 میلیون عرب حق دارند در ترکیه به زبان خود تحصیل کنند و فیلم ببینند اینو بفهم. ترکها در خود ترکیه جعلی در اقلیتند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالت خوبه ، برو تو ویکی پدیا یه سرچ ساده بکن ، درصد بافت جمعیتی رو ببین ، ۱۷ درصده کلا نه ۳۵ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۴ دی ۱۴۰۰
در ترکیه بیش از 50 زبان قومی و بومی و محلی وجود دارد. تمام اینها باید به زبان لازی و عربی و کردی و یونانی و گرجی و ارمنی فیلم بسازند. آموزش باید به زبان مادری باشد نه ترکی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
تعصب زیادی و افراطی از نژادپرستی و بی فرهنگی میاد
Iran (Islamic Republic of)
من ترکم
۰۱:۵۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
من ترکم و با تعصب کورکورانه و نژادپرستی مخالفم.
Iran (Islamic Republic of)
j.a
۰۲:۰۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
پانفارس که در اصل از نژاد دری میباشد . فارصی لهجه سی و سوم زبان عربیست عقیم و بی قاعده است . بشدت کمبود فعل دارد و بخاطر کمبود فعل از واژه های بی معنی و اضافی از ، در ، را ‌، و ... برای جمله سازی استفاده میشود با چهار تا حرف ادعای الفبا دارد هفتاد درصد لهجه فارصی از زبان عربیست نزدیک به سی درصدش هم تورکی .روزانه بیش از پانصد واژه تورکی بصورت وام واژه در لهجه فارصی استفاده میشود . از آقا و خانم و دایی و باجناق و ییلاق و قشلاق و قاب و بشقاب و قاشق و چنگال و چادر و قایق و چکمه و بشقاب و قاب و آتش و تفنگ و قشنگ و قرمز و... گرفته تا .... ولی تورکی سومین زبان زنده و باقاعده دنیاست پس لطفا دری و تاجیک و افغان تبارهای کولی فارص کویر نشین ملخ خور بی ریشه جاعل و تحریف گر و متوهم خفه خون بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ دی ۱۴۰۰
35 میلیون کرد و 5 میلیون عرب حق دارند در ترکیه به زبان خود تحصیل کنند و فیلم ببینند اینو بفهم. ترکها در خود ترکیه جعلی در اقلیتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
با بررسی اجمالی در زبان ترکی استانبولی مشخص شد این زبان تنها 25 درصد لغات ترکی داره که عمدتا کلمات اختراعی دوره کمال پاشا هست. بقیش عربی و انگلیسی و فارسیه. زبان ترکی باکویی هم اصلا زبان نیست بلکه کریولی از 9 زبان مختلف است که 27 درصدش فارسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ترکی گویشی عقیمه نه سومین زبان دنیا بی مغز. لهجه تورچی عقیمه و 80 درصدش فارسی و عربیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
گویش ترکی لهجه 66 زبان مغولیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ترکی لهجه سی و سوم زبان عربیست عقیم و بی قاعده است . بشدت کمبود فعل دارد و بخاطر کمبود فعل از واژه های بی معنی و اضافی اولسون برای جمله سازی استفاده میشود با چهار تا حرف ادعای الفبا دارد هفتاد درصد لهجه ترکی از زبان عربیست نزدیک به سی درصدش هم انگلیسی .روزانه بیش از پانصد واژه فارسی بصورت وام واژه در لهجه ترکی استفاده میشود .
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
در جواب به آن مزدور بیسواد اتاتورک که مطئنم در عمرش یک کتاب مطالعه نداشته و در همه پیجهای مربوط به این موضوع مینویسه زبان فارسی لهجه سی دوم عربی هست بگم که اول معنی لهجه رو بدان بعد بیا محتویات پر از مغلطه مغزت رو اینجا بنویس . در لهجه های مختلف یک زبان واژه یا کلمه تغییر نمیکند و فقط نوع ادا کردن اون واژه یا کلمه تغییر میکند مثل لهجه اصفهانی که خوب است را خوبِست و لهجه یزدی که یک ماه رو یَه ماه ادا میکنند .. اگر زبان اصیل و چندین هزار ساله فارسی لهجه عربی هست چرا باهم هیچ قرابت نگارشی و تلفظی نداره؟ شمس عربی در فارسی خورشید است قمر عربی ماه است میغ عربی ابر است باب در است و ... فقط باید بگم متاسفم که امثال تو با این کار باعث خنده دیگران میشوید و روز به روز با این‌حماقتتان به خودتان ضربه میزنید .. کمی عاقل باشید و پا را از گلیمتان درازتر نکنید و گرنه تاریخ نشان داده که زبان فارسی را نه تو که گنده تر از تو نتوانسته با این جور بازیها به چالش بکشد . حتی شاهان ترک این سرزمین حامی زبان فارسی بودند و چه بسا زبان مشترک و رسمی را فارسی تعیین کرده بودند چون هم به اصالت زبان فارسی واقف بودند و هم میدانستند زبانهای مختلف در ایران همگی ریشه فارسی دارند
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
چقدر عجیب هست جریان پانترک تجزیه طلب باهم هماهنگ و متحد خبر وای جی سی رو با همون حالت نژاد پرستانه دنبال میکنند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۴:۰۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دوستانی که میان چرت و پرت میگن که آذری با ترک فرق داره باید بگم که بیسوادیتو پنهان نگه دار کم چرندیات بگو. همه زبان های ترکی یکی هستن. اینکه ترکی استانبولی، ازبکی، ترکی آذربایجانی، قزاقی و اویغوری اینا همشون ترک هستن ولی با گویش های نسبتا متفاوت. همه زبان ها بیش از ۱۰ میلیون گویش داره. اشتباه نکنین دیگه
Poland
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اینکه چند میلیون ایرانی ساکن کانادا و آمریکا انگلیسی صحبت میکنند دلیل نمیشه که دیگه ایرانی نیستن و آمریکایی هستن ، آذری های ایران فقط بخاطر هجوم عثمانی ها و مغولها در تاریخ زبانشون تغییر کرده وگرنه از نظر دی ان ای همه ایرانی هستن چرا چهره من مازندرانی با یک تبریزی یک شکل هست هردو ما موها و چشمهای مشکی داریم ؟ اگه من تو تبریز راه برم حتی یکنفر هم شک نمیکنه من تبریزی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۳:۳۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
کی گفته ایرانی یعنی فارس؟؟!! این مزخرفات چیه!! همه ما ایرانی هستیم.. فارس چند سال حکومت کرده؟ ترکها چند سال حکومت کردن؟؟ از آق قویونلو بگیر تا آخر بشمار ببین کی بیشتر در ایران حکومت کرده؟؟ بقیه جاهای ایرانو کار ندارم فقط تو خود تهران یک سوم جمعیت ترک هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
چرت نگو . لابد ترامپ و بایدن هم ترک تشریف دارن
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
نیکی کریمی با این فیلم تجزیه طلبانه خودش از دولت انگلیس شهروندی رو پاداش گرفت حالا میتونه با خیال راحت بره انگلیس پیش مادر و پدرش
Iran (Islamic Republic of)
کور اوغلو
۰۲:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
نخست وزیر بریتانیا اقای بوریس جانسون از نوادگان عثمانی هست و پدر بزرگ ایشون اسمش علی کمال اگه باور ندارین یه سرچ ساده تو ویکی پدیا فارسی میتونید پیداش کنین واقعا جای تاسف که این همه ترک (اذربایجانی ها) جونشونو فدا کردن شهید شدن و یه عده فاشیست میان به زبانمون توهین میکنن یاد شهیدان مثل باکری و لشکر عاشورا که وحشت به جون صدام مینداخت فراموش نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین تورک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
شما بهتر است بروند ارزش لیر را درست کنید . که در حال نابودیست
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۷:۵۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
#ایران_یکپارچه از چین تا مصر ماله ایران بوده،این همه بحث فقط یکپارچگی را از ما میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
داداش الان نتیجه چی شد؟ الان ما با چین متحد شیم میگی؟ :)))
اشتباه زدی انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
داداش و خواهرهای گل من خودتون رو ایرانی بنامید جدا از قوم مذهب ،این کلید زدن بهم ریختن ماست ،ایا باز کسی به ایران چپ نگاه کنه کنار هم نیستیم!؟از هم دفاع نمی کنیم!؟عزیزان این شیوه جدایی بنداز هست که ما باید جدای از تعصب و بافکر جلو بریم تا کسی به هیچ ایرانی اجازه توهین نداشته باشه،همه اقوام و ادیان درایران شریف هستند و در کنارهم زندگی می کنند و چه بسا با هم رفت و امد خانوادگی دارند پس فریب یک خبر رو نخورید،ادمین نشر بده که خون ایرانی توی رگ تو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۷:۴۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
زبان بومی ایران قبل از ورود آریا سومری، ایلامی، ... بوده که از نظر ساختار شبیه زبانهای قفقازی ترکی و گرجی هست. اگر زبان آذری وجود داشت که نداشته ترکی بوده نه فارسی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
مهم ایرانی بودنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
الان مشکل اصلی جامعه اینه؟ :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خود ترکیه از نظر فرهنگی و تاریخی و معماری و نوشتاری و قانون آویزون یونان و اروپاس.از نظر زبانی آویزون مغولاس.از نظر دینی آویزون اعرابه.ولی ایران برای خودش قبل از حمله اعراب و اتراک زبان و دین و تاریخ و معماری داشته الانم داره.چرا پانترکها آویزون اردوغان میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
داوری
۱۹:۰۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اینچه حرفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
درود بر شما
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ادمین وای جی سی شرط میبندم ترک هست نظرهای طرف فارسی انتشار نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بعد از چندین سال تدریس، فهمیدم چه ظلمی به کودکان و به زبان مادری ام شده است.
Japan
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
شما اول نگران نابودی زبان اجدادت ،یعنی آذری پهلوی باش که با زبان ترکی جایگزین شده . یه سرچ ساده توو گوگل کن آذری پهلوی .
قبیله‌گرایان وقتی به قبله‌گاهشان ترکیه می‌رسند، زبان در کام می‌گیرند و لال می‌شوند.ترجمه‌ی بخشی از اصل ۴۲ قانون اساسی ترکیه: بجز زبان ترکی هیچ زبان دیگری بعنوان زبان مادری شهروندان تُرک در مراکز و موسسه‌های آموزشی و تعلیمی، آموزش داده نخواهد شد.
Japan
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
چرا می‌گوییم آذری‌ها، تُرک نیستند؟


❌ همراهان گرامی لطفا متن این جستار را با دقت مطالعه بفرمایید و با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.


نگاهی به کاربرد واژه‌ی «تُرک» از طرف شاه‌ عباس صفوی در دو نامه‌ی وی به شاه لهستان، زیگموند سوم

Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۲۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ترک ها ریش پر پشت ندارند و در آنها کچلی هم نیست.شاید خودت رو ترک بپنداری اما نه خودت ترکی نه آذربایجان ما.من نمیگم ترک بد هست ترک خیلی هم خوب اصلا بهترین موجودات روی کره ی زمین اما آذربایجان و آران ترک نیستند
Iran (Islamic Republic of)
آذربایجانی
۱۳:۲۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
این ساکنان خود آذربایجان هستن که تعیین میکنن زبان و فرهنگشون چیه. مثل اینکه من آذربایجانی بیام بگم شمای اصفهانی ۱۰۰۰ سال پیش زبانت فارسی نبوده انگلیسی بوده و باید زبانت رو عوض کنی. می‌دونی این پررویی به تمام معناست. اما مطمئن باشید که با این کار زبان ۴۰ میلیون ترک ایرانی رو نمی‌تونید تغییر بدید که هیچ بلکه به زبان خودتون هم آسیب میزنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۵۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
نمیدونم این حرفا رو با چه منطقی میزنی!!! اولا این چیزایی که میگی گویش هست زبان ترک ها یکی هست انواع ترک نداریم که انواع گویش داریم مثل ترک عثمانی.. ترک آذری..ترک ترکن و...

اگه قرار باشه زبان فارسی رو هم اینجوری بگیم باید بگیم ۱۰۰ تا زبان فارسی داریم که آویزون فارسی افغانی هستن. فارس هندوایرانی از قدیم..فارسی دری افغانی.. تاجیکی.. ازبکی انواع گویش های فارسی

فارسی ایران
فارسی افغانستان
فارسی تاجیکی
بخاری
پهلوانی
هزارگی
ایماقی
فارسیهود
دهواری
یهودی-تاتی
تاتی قفقاز
ارمنی-تاتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اصلا فارس کیه چیه چندتا تیره و قواعد زبان مجزا ازعربی دارد بگین جواب
Japan
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
شعری از نظامی تقدیم به امثال تو

تُرکی صفت وفای ما نیست
تُرکانه سخن سزای ما نیست
آن کز نسب بلند زاید
او را سخن بلند باید
Japan
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
‏مردم آذربایجان پیش از چیرگی ترکی آذربایجانی به زبان ایرانیِ پهلوی آذری و گویش‌های آن (از خانواده زبان‌های ایرانی شمالغربی)، گفتگو می‌کردند

این زبان تا ۳۰۰ سال پیش، گویشور بالایی داشت.

Japan
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
‏می‌گویند زبان آذربایجان چگونه دچار تغییر شده؟
مثالی از کشور همسایه می‌زنم.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
تو پاناتورک حسابت از اذری زبانهای دلیر ما جداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یاشاسین تورک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یاشششششششششششششششششاسین
Iran (Islamic Republic of)
قربان
۰۷:۲۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یاشاسین آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
آقای حجازی خوب جواب دادین دمتون گرم اما مشکل آذربایجان با دولت فاشیستی حل نشده 2 سال بعد چه بلایی میخواد سرمون بیاد کل آذربایجان در معرض خطر قرار گرفته است ارومیه داره طوفانی میشه با کاشت پسته مشکل حل نمیشه سرطان شوری آب های شیرین خشکی کامل جنکل ها مون وووووو وووو تور خدا شرقی غربی نکنید تور خدا ترک فارسی عربی بلوچی نکنید به فکر انسانیت باشید نه به فکر منابع طبیعی مون به فکر زندکی ماهم که در خطر جدی قرار داره باشین این یک جنگ تمام عیار هست که اول از همه کودک و نوجوان های مارو تحدید میکنه
Finland
Armin
۱۰:۵۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دوست گرامی این یه بازی بازاریابی بود برای فروش بیشتر
Japan
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ترجمه‌ی بخشی از اصل ۴۲ قانون اساسی ترکیه:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
فعلا که ارزش لیر ترک ها در حال نزول تاریخی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
درود بر حجازی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۳۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یه سری زور میزنن بگن فرزند چنگیز مغولن با افتخار...ما که کاریشون نداریم خیلی از ترک های ایران هم هستن از خود فارسا وطن پرست ترن این حجازی فر خودش الان تفکرش فاشیستیه
Japan
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
‏زمانی که هنوز هویت و تبار تُرکی از شمال چین و آسیای میانه برای مردم آذربایجان جعل و ساخته نشده بود!!!

✅ وحید بهمن/ رشیدالدین فضل‌الله همدانی وزیر نامدار دولت ایلخانیان مغول و موسس دانشگاه ربع رشیدی تبریز، در وقف‌‌نامه‌ ربع رشیدی از بکارگیری غلامان و کنیزان تُرک در مجموعه ربع رشیدی خبر داده.

Germany
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ترکها هیچ ارتباطی به مغولها ندارن نمیدونم کدوم احمقی اینو انداخت سر زبونا حتی آزمایش ژنتیکی هم اینو ثابت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
زبان ترکی ریشه از زبان مغولستان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
تمام این مسائل طرح و برنامه دشمن است برای ایجاد تفرقه در بین مردم و سواری گرفتن مجدد از مردم و شما....هم دارید به آن دامن می زنید. اسم کسی که از یک سوراخ دوبار گزیده می شود عاقل نیست چیز دیگریست.
Iran (Islamic Republic of)
Kami
۰۰:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یاشاسین تورک میللتی
زبان ترکی زبان میلیاردها انسان در کره زمین است و جزع با قائده ترین زبانهاست
اون خبرنگار سعی داشت آقای حجازی فر را عصبانی کنه و اینکه با سوالش و رفتارش میخواست توهین کنه که دکتر جوابش را خوب داد
ما تورکها معتقدیم هیچ فردی نسبت به دیگری و هیچ قومی نسبت به قوم دیگر برتری ندارد
و خواهان عدالت در میان همه اقوام هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ننگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
یاشاسین آریا میللتی. آریایی ها حدود دو میلیارد نفر هستند و ترکها حدود 150 میلیون نفر. کمتر دروغ بگو. زبانهای آریایی ریشه اصلی تمام زبانهای رایج جهان (مانند هندی فارسی انگلیسی و آلمانی هستند) و در تمام دنیا رایج هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سربازوطن
۰۰:۰۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ترکی
زبان اصلی وملی فارسی هست...
این فیلم آیادربلوچستان و خراسان و جنوب اکران بشه باهمون زبان ترکی کسی متوجه میشه؟؟؟
این دیدگاه بامنظور فاشیستی و نژاد پرستانه انجام گرفته...البته توهین به هیچ قومی درست نیست همه ایرانی هستیم...
ولی همچین دارن میگن ماترکها حقمون ضایع شده انگار مثل ترکیه که باکردها برخورد میکنن باهاشون تبعیض آمیز برخورد میشه...استخوان تجزیه طلب و تفرقه انداز راخرد خواهیم کرد.جاوید ایران
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۴۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بله ما ایرانی هستیم ولی 50 درصد حق ما رو خورده اند
France
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
کردها مهاجر هستند درترکیه اما با این حال هم حزب دارن هم مثل سایر مردم ترکیه زندگی میکنند اما یکی از این حزبها دست به اسلحه برده وبا سلاح استقلال میخواد مثل این میمونه که برادران مهاجر افغان درایران همچین کاری بخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
کردها جز اولین اقوامی بودن که در خاورمیانه اسکان داشتن و شما میگی اونا مهاجرن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
تورک ایران
۰۰:۰۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
درود بر شرفت تورک با غیرت واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زنده باد ترک زنده باد زبان ترکی که زبان ۳دنیاست.
زنده باد آقای حجازی فر.
یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک یاشاسین تورک ملتی.

من به عنوان یک اورمیه.ای از آقای حجازی فر تشکر میکنم.
که از زبان بنده وهویت تمام ترک ها دفاع کردند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دروغ بزرگ ترکا همینه زبان سوم دنیا انگلیسیه اول اسپانوله بعد چینی بعد انگلیسی وفارسی دوازدهم وترکی ۱۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بتونی یه منبع برای این ادعات پیدا کنی من اسمم رو میزارم غضنفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
منبع این دروغ (ترکی زبان سوم دنیا و فارسی لهجه 33 عربی) . این چرندیات در ماهنامه امید زنجان حدود بیست سال قبل منتشر شد و بعنوان منبع پانترکها مدام در حال تکراره. دروغ هر چقد بزرگتر باورش راحتتر. اصلا زبانها رتبه بندی ندارند جز در تعداد گویشور که اونم دقیق نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۲:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
آفرین به آقاي حجازی
Iran (Islamic Republic of)
رضا رضایی
۲۲:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
نصف ایران ترک هستش یه دونه فیلم آذری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
9 میلیون تقسیم بر 85 میلیون میشه نصف؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
یاشاسین آذربایجانیم یاشاسین حجازی فر عزیز که رگ غیرت داره که باد بکنه تورک بودن شرف داره غیرت میخواد
Iran (Islamic Republic of)
گنده گوز
۲۱:۳۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما رو به خال هندی بخشم سمرقند و بخارا رو حضرت حافظ رحمت الله علیه زنده باد هادی هنرمند مردمی
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۲۰:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ.
«همانا شما قومی واحد بودید و ما شما را دسته دسته کردیم تا از همدیگر شناسانده شوید.». قرآن کریم.

زبان فارسی امروز ما با زبان تُرکی و عربی عجین است و ما بدون آنکه متوجه شویم در ادبیات روزمره خود از بسیاری از واژه های تُرکی استفاده می کنیم؛مثل داداش، آبجی، خانم، آقا،کوچ، ییلاق، قشلاق، ایل،خان، باتلاق، قاشق، بشقاب، عقاب، قاپیدن، قُرخیدن، آچار، یاتاقان،دیاق و هزاران واژه دیگر که از حوصله خارج است و این متأثر از 12 قرن حکومت تُرکها بر ایران است.
این ایران عزیز که در آن زندگی می کنیم، هزاران سال تُرکها از آن محافظت کردند و امروز به دست ما رسیده.. ادبیات فارسی ما با ادبیات ترکی عجین است؛ اصلا روز شعر فارسی به افتخار اُستاد شهریار نام گذاری شده....

توهین به همدیگر ممنوع!
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اینها زبان فارسی هست که وارد اذری شده داری برعکس میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
زبانشناسان ترکیه که دارن میگن خیلی از واژه های ما فارسی هست خخخخخ تو یوتوپ سرچ بزنی بد نیست کم کاری صدا و سیما
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اینها که میگید از ترکی وارد فارسی شده آیا در گرامر و دستور زبان وارد شده یا یک عده کم کوچه و بازار در زبان محاوره ای استفاده میکنند؟هیچکدام این اصطلاحات و کلمات در زبان نگارشی و ادبیات فارسی استفاده نمیشه بلکه شاید در گفتگوی تعداد کم‌ی که ادبیات کوچه بازاری دارند استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
دومان
۲۰:۳۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زنده باد زبان ترکی
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۰:۲۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
احسنت بر آقای حجازی فر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
حق باحجازی فراست هیچ قومی حق ندارد واجازه ان رانخواهیم دادزبان وفرهنگ ناقص خودرابه ماترکهاتحمیل کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۰۰:۲۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خجالت بکش ای ترکی
من عربم و با اینکه فرهنگ عربی علاوه بر فرهنگ فارسی بر خود ترکی که بر این فرهنگ اندک نفوذی داشته آن هم فقط از لحاظ گفتاری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
من لرم خیلی دلم میخواد این فیلم رو ببینم ولی متوجه شدم که به زبان ترکی هستش بخاطر همین نمیتونم نگاه کنم به اعتقادم خبرنگار حرف درستی زد آقای حجازی فر دقیقا فاشیستی فکر میکنه خیلی متعصب صحبت کرد تکلیف کسایی که لر بلوچ عرب لک هستن و نمیتونن این فیلم رو ببینن چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پاییزان
۲۱:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زیر نویس هست جناب میتونی نگاه کنی
الکی حرف در نیار
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
برادر عزیز فیلم زیرنویسش واسه شماس در ضمن هر قومی هر ملتی حق داره به زبان خودش حرف بزنه شعر بگه داستان بگه فیلم بسازه و... اما اگه این کار هارو نکنه و با زبان دیگه ای شروع کنه به فیلم درست کردن تئاتر اجرا کردن رفته رفته زبونش به کما میره و این رو هم قبول کنیم که مردم این زبان بیشتر از فارسی نباشه کمتر هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
فامیل خبرنگاری تابلو شد اکلی نگو لری لرا خیلی هم خوب بلدن از زیرنویس استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۳:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
شما معلومه که لر نیستی
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۶:۴۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
این فیلم مثبت هجده هست
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۴۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز خبرنگار منظورش این بود که چرا فیلم رو کلا با زبان فارسی نساخته ان و آقای حجازی فر هم جواب درستی دادن ولی اگه میگفت که باید زیرنویس هم داشته باشه برای تمومی قوم و ها و فلان اونوقت حرف درستی میگفت
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۱۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
همانطور که فیلمهای زبان اصلی را با زیرنویس فارسی می دیدی، این فیلم را هم ببین. دردتان این نیست. دردتان از آنجاست که این فیلم به زبان مردم بزرگی است که در این جغرافیا ساخته شده است. ادامه این بی مهری به فرهنگ و هویت میلیونها ترک که هموطن خطابشان می کنید تا کی خواهد بود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
منم لرم به نظرم کار درستیه که فیلم به زبان ترکی بوده چون طبیعی تره من خودم خیلی دوست دارم فیلم به زبان لری هم بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
من ترک هستم و دلم می خواد فیلمی که تماشا میکنم به زبان خودم باشه. شما اگر ترکی نمی دونی میتونی نگاه نکنی. اون نگاهی که می خواد این حق رو از من بگیره فاشیستیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
عالیییی باید جلو اینجور آدما اینطوری باشی
Iran (Islamic Republic of)
الپای
۱۹:۳۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
یاشاسین آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۱۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام.احسنت برشرفت آقای حجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
عزیزان
انحرافات فکری ممنوع !!


(((((((((((((( سعادت اصلی بشریت : وحدت در عین کثرت ابناء بشر است ))))))))
Iran (Islamic Republic of)
ا‌یمان
۱۸:۰۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ایشان هم داره میرود پارکینگ چنین افرادی در این مقطع معمولا این حرکات را از خودشان در میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز حسنزاده
۱۸:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
درود بر آقای حجازیفر بزرگ من بعنوان یک تورک ازت راضیم از حقوقمون دفاع کردی یاشا ساغول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دوستان عزیز ،ایران سرای من است ،از هر زبان و قوم و مذهب همه در کنارهم و به کوری چشم جدایی طلبان زندگی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۰۰:۳۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
واقعاً جای تاسف داره که این همه دیس لایک برای این نظر ثبت شده است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
جای تاسف داره برای آقای حجازی که اینگونه نژاد پرستانه جواب خبرنگار رو داد در واقع فرا فکنی کرد جواب نداد خبرنگار اصلا توهین نکرد در تمام دنیا فیلمها به زبان رسمی آن کشور ساخته میشود آیا تا بحال در کشور ترکیه فیلمی به زبان کردی یا عربی ساخته شده است
United States of America
بابک
۱۷:۱۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا نژاد پرست خبرنگاره بود نه آقای حجازی فر
Iran (Islamic Republic of)
gg
۱۷:۳۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بله ساخته شده شبکه ای به نام trt kurdi به زبان کردی پخش میشود
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز حسنزاده
۱۸:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اصلا نژادپرستانه نبود از حقوق اولیه تورکان دفاع کرده اینکه تو ترکیه نمیزارن فیلم فارسی یا موردی ساخته بشه اونا هم حقوق اولیه انسانهارو پایمال میکنند ما پیرو ترکیه نیستیم طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زبان مادری هر قومی باید تدریس و نشریه و محصولات فرهنگی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
نژاد پرست اون کسیه که نمیتونه تحمل کنه که ی فیلم درست کردن به زبان اکثریت مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زیر اون سبیل هم بکش
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۶:۴۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
هر کس از زبانش و هویتش دفاع کنه میشه نژادپرست؟ پس لعنت به زبانت . اگر حرفی بزنی نژادپرستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بله ساخته شده با زیر نویس ترکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
احسنت واقعا حرف درست و میزنه من به شخصه دوستش دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ساغول کیشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
احسنت آقای حجازی . واقعا شرافت داری .
United States of America
علی
۱۵:۱۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اگر ترک رو یک نژاد بدونیم.وازنظر ژنتیکی وعلمی بررسی کنیم.به نتیجه ای نمی رسیم.چون ترکان شرقی وغربی ازنظر ژنتیکی با هم فرق می کنند.اگر ورزشی هستید.شما تیم فوتبال قزاقستان قرقی وترگمن با باکووترکیه نگاه کنید.ازنظر چهره باهم فرق می کنند.از نظر اثارتاریخی ترک واقعی درشرق خزر زندگی می کنند.وترکان غربی.ترک تبار نیستند.ترک زبان هستند.وزبان دال بر نژاد نیست.
کشورهای پیشرفته دنیا مانند امریکا وکشورهای اروپایی این مقوله فاشیست رو در ده شصت پروندش تمام کردن.وانسان رابراساس دانایش سنجش می کنند نه تبار ان.و تمام فیلم هایشان براساس زبان همان کشور است.
حتی خداوند براساس قران و انجیل شیطان را به خاطر نژادپرستی از کنار خود دور کرد.ونژادپرست همیشه شکست میخورد.نمونه اش:(فرعون مصر.هیتلر اریایی.و...)
تازمانی سینمای ایران حرفه ای نشه.همین صحبت های خام وغیر علمی خبرساز میشه.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۳:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
داستان نگو. بحث نژاد منسوخ شده. چیزی به نام نژاد نداریم. زبان ما فرهنگ ما ادبیات ما و همه دارو ندار ما تورکی هست.. مال دیروز و پریروز هم نیست هزاران ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بشدت توصیه میکنم بری و یک‌ تست ژنتیک‌ بدی جناب متکبر
Japan
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
زبان مردم آذربایجان آذری پهلوی بوده ،شاخه ای از زبان های ایرانی . کتاب های مختلف زیاده . بر اساس ژنتیک هم مردم ترکیه تنها هفت درصد ژن ترکی دارن ،بقیه هندواروپایی . یه سرچ ساده کنید مقالات خود ترکیه ای هارو می بینید.
حالا اگه برای کسی سوال زبان مردم آذربایجان چگونه تغییر کرد به ترکی بره ببینه چطور آمریکای جنوبی و مکزیک و اسپانیایی و پرتغالی حرف میزنن . ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
در جواب یاشار زبان ترکی یک زبان هجومی مغولهاست که وارد ایران شده و بیگانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
مهم اینه که خود ما میدونیم که هم نژادمون و هم زبانمون ترکیه!
مهم نیست شما چی فکر می کنید، مهم اینه که نژاد خودتون ترکه و بعداً دری زبان شدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دمت گرم آقای حجازی فر
باید به زبان تمامی اقوام احترام گذاشته بشه
Australia
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
کسایی که میگن چرا توی مدارس تدریس زبان ترکی نمیشه.کسایی که سنگ ترکیه و آذربایجان به سینه میزنند
بگن چرا پس توی این کشور ها در مدارس زبان کردی و تالشی تدریس نمیشه؟؟چرا داره زبان تات و تالش در معرض انقراض هست؟مگه به قول شما ترک نما ها(پانترک) آذربایجان و ترکیه عدالت رو رعایت نمی‌کنند؟ پس چرا هیچ اقدامی دربرابر زبان تات و تالشی صورت نگرفته؟چرا توی تلویزیون اون ها میگن برو دهنت رو از تاتی بشور؟ ما کی توی تلویزیون مون از اینجور حرف ها زدیم؟چرا ترکیه به کرد های خودش اصلا امکانات نمی‌ده و بدترین مناطق ترکیه ناحیه های کرد نشین هستن؟چرا توی ایران چند شهر آذری نشین مون جزو آباد ترین و بهترین شهر های کشور هستن و امکاناتی دارن که باکو نداره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
تورک
۲۲:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تورکیه بالای ۵۰ شبکه کرد زبان داره.هر کسی تو دنیا حق داره زبونشو داشته باشه حتی اگه کمترین جمعیتو تو ی کشور داشته باشه چه ایران باشه چه ترکیه و جمهوری آزربایجان که از رگ وریشه ما هستن
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۳:۵۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تو رو سنه نه. چون در اونجا وجود نداره اینجا هم نباید باشه. اونجاها خیلی چیزا هست که ما نداریم اونا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
با شخصیت هنوز معلوم نیست 2 سال بعد چه بلایی به سر تبریز میارین اورمیه داره طوفانی میشه مشکل ما این نوع بی عدالتی ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زبان هر قومی پایه و ستون هویتی و فرهنگی آن قوم است . و کسی که از زبان خودش دفاع نکند هویت متزلزلی دارد . آن خبرنگار سوال نکرد بلکه رفتار فاشیستی و نژاد پرستانه از خود نشان داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
شما در حد و قواره ای نیستید که بخواهید کسی را به فاشیست بودن متهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دمت گرم آقای حجازی.من نمیدانم دشمنی اینابازبان ترکی چیه.این افرادهستن میان اقوام ایرانی ریشه تفرقه راپرورش میدن بایدبااین ادما برخوردکنن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دمت گرم آقای حجازی.من نمیدانم دشمنی اینابازبان ترکی چیه.این افرادهستن میان اقوام ایرانی ریشه تفرقه راپرورش میدن بایدبااین ادما برخوردکنن
۱۲