آلودگی هوا مدارس چند استان و شهر را در روز‌های ۲۴ و ۲۵ آذر ماه به تعطیلی کشاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کلاس‎ های درس مدارس استان‎ البرز و شهرهای ، اصفهان ، تبریز و اراک هم به دلیل آلودگی هوا طی  روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۲۴ و ۲۵ آذر ماه در شاد برگزار می ‎شود.

تعطیلی مدارس تبریز در پی آلودگی هوا

کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز همه مدارس شهر تبریز را فردا تعطیل اعلام کرد.

این کمیته در نشست امروز خود به منظور کاهش تردد به منظور جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، تصمیم به تعطیلی کلیه مدارس این شهر در همه مقاطع تحصیلی گرفت.

تعطیلی مدارس حضوری شهر اراک تا پایان هفته

 مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: به دلیل پیش بینی ادامه آلودگی هوا تا پایان هفته و اهمیت سلامت شهروندان کلاس‌های حضوری تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهر اراک تا پایان هفته تعطیل است.

مخلص الائمه افزود: در این مدت کلاس‌های درس دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و به صورت برخط فعالیت می‌کنند.

او همچنین با اشاره به تصمیم برای کاهش مازوت سوزی نیروگاه شازند اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است سوخت گاز جایگزین مازوت شود و سوخت این نیروگاه به حداقل مازوت سوزی برسد.

تعطیلی مدارس استان اصفهان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه

 ایرج حشمتی مدیرکل اداره محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به استمرار شرایط پایداری و سکون هوا در منطقه  در جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا که شامگاه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ تشکیل شد موارد زیر به تصویب رسید.
 

وی گفت: فعالیت آموزشی حضوری در کلیه سطوح آموزشی  اعم از دولتی، غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان و علمی آزاد در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۲۴ و ۲۵ آذر ماه در شهر‌های اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فلاورجان،   کاشان، آران و بیدگل و نجف آباد  غیر حضوری است.

مدیر کل اداره محیط زیست اصفهان گفت: اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل صورت می‌گیرد و تشدید برخورد و اعمال قانون با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو  در شهر‌های اعلام شده.

وی گفت: تعطیلی فعالیت آموزشی حضوری آموزش عالی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهر‌های اعلام شده.

آلودگی هوا مدارس اردکان و میبد را تعطیل کرد

ابوالحسینی معاون امور عمرانی استاندار گفت: باتوجه به استمرارشرایط پایداری جوی وافزایش میزان غلظت آلاینده‌ها و اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا در اردکان ومیبد کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا با حضور اعضا در یزد برگزار شد. 

او افزود: در این کارگروه مصوب شد محدودیت‌های ویژه‌ای برای این دو شهرستان به شرح زیر اعمال شود.

۱-غیر حضوری شدن مدارس در تمام مقاطع در اردکان و میبد تا روز پنجشنبه

۲-اعمال قانون و منع رفت و آمد وسایل گاز سوز در شهر از نیروی انتظامی

۳-جلوگیری از فعالیت عمرانی شهرداری‌ها در اردکان و میبد

۴-شناسایی واحد‌های آلاینده درمحور یزد – اردکان و کاهش ساعات فعالیت و ظرفیت تولید این واحدهاودرصورت ادامه جلوگیری از فعالیت بخش آلاینده
۵-اطلاع رسانی مستمر دانشگاه علوم پزشکی به بیماران قلبی و تنفسی.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.